گزارش عملکرد اورژانس اجتماعی در روزهای کرونایی

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت :از ۲۲ فروردین ماه تا کنون ۸۳۱ تماس با خط۱۲۳ برقرار شده است که از این تعداد ۴۵۲ تماس مرتبط بوده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان گزارشی از عملکرد خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی)در روزهای کرونایی داد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان : خط اورژانس اجتماعی بمنظور مداخله در آسیب های اجتماعی شامل کودک آزاری ، زوجین متقاضی طلاق ، کودکان کار و خیابانی ، زنان آسیب دیده اجتماعی ، مداخله در بحران های خانوادگی ، خودکشی و سایر مواردی که در شرایط بحرانی قرار گرفته اند توسط سازمان بهزیستی کشور در شهرهای بالای پنجاه هزار نفر تشکیل شده است و در استان سمنان هم اکنون در ۴ شهرستان سمنان ، دامغان ، شاهرود و گرمسار در دو شیفت صبح و عصر خدمات اورژانس اجتماعی ارائه می شود .

ایزدپور گفت : پس از شیوع ویروس کرونا در کشور با برنامه ریزی انجام شده خط ۱۲۳ بیش از پیش در مداخلات اجتماعی ورود کرده و ارائه خدمات تخصصی داده است و پس اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ۲۲ فروردین ماه در راستای آشنایی با  اقدامات ، خدمات و گروه های هدف خط ۱۲۳ به آحاد جامعه روند سعودی تماس با این خط افزایش یافت که با هماهنگی و برنامه ریزی تعداد اپراتورهای پاسخگو در شهرستان ها افزایش و در برخی از شهرستان ها مانند سمنان تعداد اپراتورها به دو برابر افزایش یافت .

وی افزود : از ۲۲ فروردین ماه تا کنون ۸۳۱ تماس با خط۱۲۳ برقرار شده است که از این تعداد ۴۵۲ تماس مرتبط بوده است که از تعداد ۴۵۲ تماس رتبه نخست به ارائه خدمات مشاوره ی اختصاص دارد که به خط مشاره تلفنی ۱۴۸۰ این سازمان ارجاء داده شده است . اولویت بعدی تماس ها مربوط به مداخلات و آسیب های اجتماعی است و ۱۶ درصد مربوط به بیماری کرونا بوده است .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پایان : با عنایت به افزایش تعداد تماس گیرندگان با خط ۱۲۳ در ایام کرونایی از آحاد جامعه خواستاریم تنها در شرایط بحرانی و مداخله در آسیب های اجتماعی مرتبط با این خط ارتباط برقرار شود تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن تخصصی ترین خدمات را به جامعه هدف ارائه نمایم . هم استانی های ارجمند نیز می توانند بمنظور کاهش استرس ناشی از ویروس کرونا و دریافت خدمات مشاوره ی رایگان با خط ۱۴۸۰ این اداره کل از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب تماس برقرار نمایند و با خط ۱۹۰ وزارت بهداشت سوالات مربوط به بیماری کرونا را پیگیری کنند .

کد خبر 16132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد