گزارش عملکرد معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان در پیشگیری از ویروس کرونا

ساره امیرجان معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان گفت : دستورالعمل نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ابلاغی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور به استان ها ارسال شده است و در اختیار شهرستان ها بمنظور اجرا قرار داده شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ساره امیرجان معاون اجتماعی اداره کل در خصوص عملکرد این معاونت در امر پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا گزارش داد .

ساره امیرجان معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : سازمان بهزیستی کشور از ابتدای بهمن ماه سال جاری اقدامات پیشگیرانه خود را آغاز کرده است و تا کنون با ابلاغ ۱۰ دستورالعمل و ۵۰ فعالیت پیشگیرانه جزء سازمان های پیش رو به حساب می آید .

وی افزود : معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن بیش از ۱۰ هزار نفر مستمری بگیر، ۱۰ کلینیک مددکاری ، ۱۳۵ مهد کودک با جامعه آماری ۶ هزار نفر ، ۱۱ مرکز شبانه‌روزی نگهداری فرزندان با جامعه آماری بیش از ۲۰۰ فرزند ، اورژانس اجتماعی(خط ۱۲۳) فعال در چهر شهرستان ، مرکز کاهش طلاق ، مرکز مداخله در بحران های اجتماعی و یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در حال ارائه خدمات به آحاد جامعه می باشد.

امیرجان گفت : پیرو دستورالعمل های ارسالی و حسب وظیفه اقدامات و فعالیت های در معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است که برخی از این اقدامات شامل افزایش فعالیتهای آنکال پرسنل در مراکز مداخله و اورژانس اجتماعی ، به حداقل رساندن مراجعات حضوری و لغو کلیه ملاقات ها و پذیرش در مراکز جزء با حکم قضایی ،  سنجش و ثبت دمای بدن فرزندان مراکز شبانه روزی در دو نوبت در روز ، ضد عفونی مستمر فضای محیطی مهدهای کودک ، مراکز شبه خانواده ، خودروهای خدمات سیار و بخش قرنطینه مرکز مداخله ، لغو کلیه فعالیت های فوق برنامه در مراکز نگهداری فرزندان که لازم به خروج از مرکز باشد  ، بازدید مستمر روسای شهرستان ها ،کارشناسان شبه خانواده شهرستان از خانه ها و آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به پرسنل و فرزندان ، لغو مرخصی زیر چهارده روز فرزندان از مراکز ، عدم ورود پرسنل مشکوک دارای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا به مراکز و لزوم رعایت بهداشت فردی پرسنل مراکز در زمان ورود و خروج ، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی و بهداشتی به مراکز و تحویل بسته های حمایتی به خانواده های کودکان کار و خیابانی بخشی از این اقدامات است .

 معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان در ادامه گفت : با توجه به مصوبه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک از ابتدای اسفند ماه به دلیل پیشگیری ، آگاه سازی و آموزش شیوع ویروس کرونا و عدم پرداخت شهریه توسط والدین ، مشکلاتی از قبیل اجاره بها ، حقوق و بیمه پرسنل برای مدیران و موسسین مهدهای کودک بوجود آورده است .

امیرجان با اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی یک ماهه مهدهای کودک شده است گفت: طی این مدت باید شهریه پایه اخذ شود البته دریافت این شهریه شامل خدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه و با برگزاری جشن نیست.

به گفته معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان :  بمنظور جبران بخشی از هزینه ها  برای عبور از بحران و برهه حساس کنونی پیش آمده به والدین کودکان ثبت نام شده در این مراکز پیشنهاد می شود نسبت به پرداخت شهریه اسفند ماه طبق تعرفه های مصوب مهد کودک اقدام نمایند. بر اساس تبصره ۲ماده ۵ قرارداد منعقده فی مابین اولیاء و مدیران مهادی کودک هرگونه عدم استفاده از خدمات مهد به خاطر تعطیلات رسمی، آلودگی هوا برودت و...مشمول کسر شهریه نمی گردد و در این شرایط رقمی کسر و یا مسترد نخواهد شد.

وی افزود : دستورالعمل نحوه محاسبه شهریه مهدهای کودک در شرایط به وجود آمده ابلاغی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور به استان ها ارسال شده است و در اختیار شهرستان ها بمنظور اجرا قرار داده شده است .

ایشان در پایان گفت : در صورت ادامه دار شدن تعطیلی مهدهای کودک بمنظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، هریک از طرفین قرارداد شامل مهدهای کودک و والدین می توانند طبق بند ۹ قرارداد فی مابین(حوادث مترقبه) با ارائه در خواست کتبی و اقدام به تسویه شهریه مهد کودک در ماه های پیشین نسبت به فسخ قرارداد بمنظور ماه های پیش رو اقدام نمایند .

کد خبر 14738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد