پیگیری مسائل و مشکلات مراکز شبانه روزی تحت نظارت

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان طی تماس تلفنی با کلیه صاحب امتیازان مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان از زحمات ایشان در عدم شیوع ویروس کرونا در مراکز تا کنون تقدیر ویژه داشت و پیگیر مشکلات آنان شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان طی تماس تلفنی با کلیه صاحب امتیازان مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان از زحمات ایشان در امر عدم شیوع ویروس کرونا در مراکز تا کنون تقدیر ویژه داشت و پیگیر مشکلات آنان شد .

بهزیستی استان سمنان دارای ۳۷ مرکز شبانه روزی است :

ایزدپور گفت : اداره کل بهزیستی استان سمنان در سه حوزه تخصصی دارای مراکز شبانه رزوی است .  معاونت توانبخشی با دارا بودن ۱۰ مرکز ، معاونت اجتماعی با دارا بودن ۱۱ مرکز نگهداری فرزندان و معاونت پیشگیری با دارا بودن ۱۶ مرکز اقامتی میان مدت ، گذری و شلتر در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود هستند .

نظارت ، پیگیری مسائل و مشکلات مراکز شبانه روزی :

مدیرکل بهزیستی استان هدف از برقراری تماس تلفنی با صاحب امتیازان مراکز شبانه روزی تحت نظارت را تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی ایشان در عدم شیوع ویروس کرونا در مراکز تا کنون و تاکید بر رعایت دستورالعمل ها در روزه های کرونایی و شنیدن مسائل ، مشکلات ، انتقادات و پیشنهادات در این بخش دانست .

وی تصریح کرد : با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و خطر شیوع این بیماری در مراکز شبانه روزی و علی الخصوص سالمندان یکی از بهترین نظارت ها ، نظارت غیر مستقیم و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی است که به حمدالله تا کنون با مدیریت بحران و نظارت های مستقیم و غیرمستقیم گزارشی از شیوع این بیماری در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی استان داده نشده است .

برخی فعالیت و اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی استان در مراکز شبانه روزی در روزهای کرونایی

پرداخت سرانه هر نفر ۹۰۰ هزار ریال بمنظور تهیه مواد بهداشتی به مراکز شبانه روزی

در اقدام نخست کلیه مراکز روزانه و حرفه آموزی استان طی مصوبه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار استان تعطیل اعلام شد و نیز برای مراکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان و افراد دارای معلولیت و معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی و بیماران روانی مزمن که ۱۰ مرکز در سراسر استان هستند، دستورالعمل‌هایی از جمله اختصاص اتاق قرنطینه و بیمار در مراکز نگهداری سالمندان و افراد دارای معلولیت، افراد بیمار دارای اعتیاد ، لغو پذیرش جدید ، ممنوعیت ملاقات ، تب سنجی روزانه مددجویان ، کنترل دما بدن و رعایت بهداشت و ضد عفونی پرسنل ، خرید دستگاه سنجش اکسژن خون به تعداد ۵ عدد و توزیع در استان و ...  انجام شد .


 پرداخت مبلغ ۹٠٠ هزار ریال به ازای سرانه هر نفر به مراکز شبانه روزی جهت تهیه وسایل بهداشتی اعم از مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک و همچنین تخصیص مبلغ ۵ میلیون ریال رفاهی به کارکنان مراکز فوق از دیگر اقدامات بهزیستی در این راستا بوده است.

کمک به مراکز نگهداری فرزندان و شیرخوارگاه‌ها

تخصیص سرانه هر نفر ۳۰۰ هزار ریال به حساب ۱۱ مرکز نگهداری فرزندان و واریز مبلغ ۱۲ میلیون ریال به حساب  تنها شیرخوارگاه ها استان که به حساب خیریه‌هایی که متولی نگهداری آنها هستند جهت تهیه اقلام و وسایل بهداشتی واریز شده است.

دیگر اقدامات در این حوزه : عدم پذیرش جدید ، تب سنجی روزانه فرزندان ، کنترل دما بدن و رعایت بهداشت و ضد عفونی مربیان ، ترخیص فرزندان داری شرایط ، مرخصی فرزندان دارای شرایط به مدت بالای ۱۴ روز ، لغو فعالیت های فوق برنامه که نیاز به خروج از مراکز را دارد و ... اشاره داشت .

تمدید مهلت مجوز مراکز و موسسات تحت پوشش تا تیرماه ۹۹

 ۱۵ اسفندماه نیز سازمان بهزیستی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت مجوز مراکز و موسسات تحت پوشش تا تیرماه ۹۹ خبر داد.

به این ترتیب سازمان بهزیستی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از مراجعه حضوری صاحبان امتیاز به ادارات بهزیستی در سراسر کشور، مهلت تمدید مجوز مراکز و موسساتی که از اسفند ماه سال جاری تا خرداد سال آینده بود با یک ماه تاخیر و از تیر ماه انجام خواهد شد، لذا این مراکز و موسسات در این مدت مشکلی از جهت تمدید نخواهند داشت.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: لازم به ذکر است، مراکز و موسساتی که فرآیند نظارتی مفتوح دارند شامل این بخشنامه نمی‌شوند.»


 پرداخت کمک هزینه ۵۷ میلیون ریالی به مراکز اقامتی و کاهش اعتیاد

به دنبال جبران بخشی از خسارات ناشی از شیوع کرونا اداره کل بهزیستی استان سمنان مبلغ ۵۷ میلیون ریال را به مراکز اقامتی و کاهش اعتیاد استان تخصیص و پرداخت کرد.

همچنین مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کووید۱۹ در بین معتادان بی‌خانمان مستقر در پاتوق‌ها نیز ارائه آموزش و تحویل ابزار و امکانات ضد عفونی به پرسنل موسسات و مراکز کاهش آسیب، آموزش و ارائه مواد شوینده و ضد عفونی کننده به افراد مستقر در پاتوق‌ها، ضدعفونی کردن محیط زندگی افراد، ارائه بسته‌های حمایتی و غذایی مناسب و غربالگری و شناسایی علایم اولیه در معتادان بی خانمان مستقر در پاتوق‌ها صورت گرفت .

کد خبر 16231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد