نشست مشورتی و هم‌اندیشی مدیر کل بهزیستی فارس و هیئت همراه با هیئت مدیره هتلداران استان فارس

در این نشست که باحضورکارشناس مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور،مدیرعامل انجمن گردشگری پارس و دبیر میز گردشگری وزارت میراث فرهنگی،مدیر کل بهزیستی فارس،مشاور استاندار فارس در امور معلولین،نایب رئیس سازمان نظام مهندسی،رئیس جامعه معلولین استان و کارشناسان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران  و جمعی از مدیران هتل‌های شیراز برگزار گردید، در خصوص وضعیت مناسب سازی هتل‌های ۴ و ۵ ستاره شیراز  و همچنین موضوع گردشگری دسترس پذیر بحث و تبادل نظر گردید.

در این جلسه مدیر کل بهزیستی ضمن برشمردن برخی از ظرفیت‌های سازمان بهزیستی،خواستار تعامل بیشتر و همچنین استفاده از پتانسیل‌های موجود در هر دو مجموعه شدند.

نصیری کارشناس دبیرخانه مناسب سازی کشور نیز ضمن تاکید بر لزوم دسترس پذیری هتل‌ها ،از لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ مناسب سازی و تغییر نگرش در دیدگاه مدیران هتل‌ها سخن گفتند.

همچنین شیخ قرایی مدیرعامل انجمن گردشگری پارس ایجاد میز گردشگری دسترس پذیر در وزارت میراث فرهنگی و توجه خاص وزارتخانه به این موضوع را یادآور شد و خواستار تعامل همه جانبه بین هتلداران و سازمان بهزیستی و همچنین سازمان میراث فرهنگی گردید.

در پایان و پس از ایراد سخنانی از سوی مشاور استاندار فارس در امور معلولین و کارشناسان مناسب سازی موارد ذیل مقرر گردید؛

دوره‌های آموزشی لازم در خصوص آشنایی با  انواع معلولیت و  مناسب سازی و همچنین  فرهنگ سازی و تغییر نگرش در مدیران و مجموعه هتل ها با همکاری اداره کل بهزیستی برای تمامی هتل‌های ۴ و ۵ ستاره شیراز برگزار گردد.

از ظرفیت هتل‌ها برای ارائه محصولات تولید شده توسط جامعه هدف معزز سازمان استفاده گردد.هتل‌ها از ظرفیت نیروی کار از بین جامه هدف سازمان با هماهنگی جامعه معلولین استفاده نموده و در زمینه اشتغال مددجویان همکاری لازم را داشته باشند.دوره آموزشی در خصوص ضوابط و مقررات شهرسازی ویژه افراد دارای معلولیت توسط اداره کل بهزیستی با همکاری سازمان نظام مهندسی جهت مدیران و مسئولین هتل‌ها برگزار گردد.هتل‌ها از ظرفیت معلولین جهت مشاوره و امورات مربوط به افراد دارای معلولیت در هیئت مدیره انجمن هتلداران استفاده کنند.تعامل سه جانبه فی مابین اداره کل بهزیستی، سازمان میراث فرهنگی و جمعیت هتل‌داران در قالب جلسات فصلی و انعقاد تفاهم نامه ادامه یابد.

کد خبر 99606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد