خانه نزدیک به ۱۴۰ معلول مناسب سازی شد 

سرپرست بهزیستی استان زنجان ازهزینه کرد یک میلیارد و صد میلیون تومان جهت مناسب سازی محیط زندگی و وسایل نقلیه معلولین  خبر داد و گفت: ۱۳۹ مددجوی تحت پوشش بهزیستی که نیازمند مناسب سازی مسکن و محیط زندگی خود  جهت تردد آسان و استفاده از سرویس بهداشتی و حمام بودند از این  شرایط بهره گرفتند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو اظهار کرد: در کارشناسی مناسب‌سازی مسکن مددجویان باید عملکرد، وضعیت و شرایط محل زندگی فرد به‌درستی تجزیه‌وتحلیل شود تا این امر به بهبود عملکرد فرد کمک کند.

وی افزود: مناسب سازی محیط خانه با تغییرات در معماری و بازطراحی محیط متناسب با نوع و محدودیت های عملکرد فرد معلول انجام می پذیرد. بدیهی است بسیاری از تغییرات، نیازمند تامین تجهیزات مناسب سازی مانند بالابر، وسایل فعالیت های روزمره زندگی و تجهیزات مرتبط با معلولیت های هوشی رشدی، جسمی حرکتی، حسی و شناختی است. جهت انجام و تکمیل فعالیت مذکور تامین اعتبار در زمان مناسب مسیر می‌شود.

سرپرست بهزیستی ادامه داد: بخشی از اعتبارات از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان و بخشی از طریق کمک بلاعوض بهزیستی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد، تامین می‌شود و مابه التفاوت مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها با کمک گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت خیرین توسط بسیج سازندگی اجرایی می شود.

وی در خصوص مناسب سازی واحدهای اختصاص یافته به افراد دارای معلولیت در نهضت ملی مسکن گفت: طبق هماهنگی و مذاکرات صورت گرفته با اداره کل راه و شهرسازی استان، مناسب سازی کلیه فضاهای باز، معابر و محوطه ها، مناسب سازی داخلی بلوک های مسکونی و فضاهای مشاع ساختمان، مناسب سازی واحدهای مسکونی متعلق به متقاضیان دارای معلولیت جسمی- حرکتی در دستور کار مجریان پروژه های مسکن ملی قرار گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده در جلسات مشترک با اداره کل راه و شهرسازی استان، مناسب سازی واحدهای تخصیص یافته به افراد دارای معلولیت که از ویلچر استفاده می کنند در اولویت قرار گرفته و واحدهای تخصیص یافته به این افراد به صورت کامل و با رعایت کلیه ضوابط مربوطه، مناسب سازی خواهند شد.

خدابنده لو خاطرنشان ساخت: آنچه که همواره در بحث مناسب سازی مطرح می‌شود این است که معلولیت یک تهدید بالقوه است، حوادث همیشه وجود دارد و بر این اساس امر مناسب‌سازی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

کد خبر 99527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد