بیش از ۳۵ هزار تماس با مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد

 مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: طی ۹ ماهه اول سال جاری ۳۵ هزار و ۱۶۹ تماس تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛روز پنجشنبه "وجیهه محمدی فلاح" در گفتگو با خبرنگاران و در تشریح این خبر افزود : از این تعداد  ۲۲ درصد تماس ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی بوده و حدود ۷۸ درصد موارد شهروندان جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی،خدمات مشاوره ای تماس گرفته بوده اند و نیازمند دریافت خدمات از سایر دستگاههای خدمت رسان بودند که توسط کارشناسان پاسخگوی این مرکز مورد هدایت و راهنمایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی در تماس های مرتبط ، به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی ،کودک آزاری ،همسرآزاری،افکار خودکشی،سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.

این مقام مسئول گفت:بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمد شهر ،کمالشهر، مرکز کرج و همچنین شهرستان های فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد درمعرض آسیب،آسیب دیده اجتماعی و به افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر میبرند خدمات تخصصی ارائه می نماید.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است که مردم می‌توانند به‌وسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ ( مرکز فوریت های اجتماعی) در ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است.
 
محمدی فلاح بیان داشت :نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خود معرف و ارجاعی می باشد و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان ها و نهادها) صورت می گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

کد خبر 99025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد