رودان | اجرای تفاهم نامه خدمات غربالگری بینایی و شنوایی قبل از صدور شناسنامه نوزدان

در نشست کارشناس حوزه پیشگیری بهزیستی و رییس اداره ثبت احوال شهرستان رودان ، روند اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه خدمات غربالگری بینایی و شنوایی قبل از صدور شناسنامه نوزدان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به منظور بهره گیری از ظرفیتها، توانمندی ها و مشارکت های بین بخشی در جهت توسعه کمی و ارتقاء کیفی خدمات ارائه شده و در راستای بررسی اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه خدمات غربالگری بینایی و شنوایی قبل از صدور شناسنامه نوزدان ، نشستی با حضور کارشناس حوزه پیشگیری بهزیستی و رییس اداره ثبت احوال شهرستان رودان برگزار گردید.

در این نشست با ابراز خرسندی از تعاملات سازنده و موثر این دو دستگاه ، الزام نمودن والدین هنگام اخذ شناسنامه نوزادان به معاینه شنوایی نوزادان در بدو تولد و  اخذ کارت سنجش شنوایی را ضرورتی مهم دانست و اظهار داشت : تحقیقات نشان می دهد کودکانی که کم شنوایی داشته و زودتر اقدامات لازم را برای درمان انجام می دهند، مهارتهای زبانی بهتری را نسبت به سایرین فرا می گیرند.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص و مداخله بهنگام در بحث پیشگیری از معلولیت ها عنوان کرد : هر چه تشخیص کم شنوایی کودک با تاخیر انجام شود احتمال موفقیت در توانبخشی و بازآموزی کم و کمتر می شود.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان رودان نیز در خصوص تعهدات ثبت احوال در رابطه با برنامه غربالگری بینایی کودکان و شنوایی نوزادان تصریح کرد : ضرورت توجه به غربالگری مورد توجه ماست و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا با صدور شناسنامه به نوزادان در قبال ارائه کارت سنجش شنوایی توسط والدین و همچنین با ارائه آمار کودکان 3 تا 6 سال به بهزیستی شهرستان جهت سنجش بینایی بتوانیم در راستای برنامه های پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی قدم های موثری برداریم.

کد خبر 98723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد