یادداشت مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت حماسه ۹ دی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در پیامی ضمن گرامیداشت نهم دی‌ماه، بصیرت را یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در همه دوران‌ها دانست. . به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی متن پیام به شرح زیر است:

9 دی‌ماه روز بصیرت نامگذاری شده؛ واژه بصیرت به معنای شناخت حقیقت و قدرت درک صحیح امور است که به انسان توانایی درک حقایق و پشت‌پرده حوادث را می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که راه حق را از باطل به وضوح تشخیص می‌دهد و از بحران‌ها و فتنه‌ها به سلامت عبور می‌کند. در دنیای امروز میدان مبارزه حق و باطل بسیار پیچیده و عمیق شده و دیگر یک بعد ندارد بلکه ترکیبی و چندبعدی است. حضرت امیر(ع) در خطبه 103 نهج البلاغه می فرمایند: رحمت خدا برکسی که تفکر کند و براساس این فکر کردن مسائل را بسنجد و اعتبار کند و با این سنجش، بصیرت پیدا نماید.

طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فتنه معنایش این است که یک عده‌ای بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضای غبارآلود، دشمن صریح بتواند چهره‌ی خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند و فتنه‌انگیختن و بد دل کردن مردم نسبت به یکدیگر، یکی از مواد برنامه‌ای است که دشمنان نسبت به این ملت در نظر دارند. 

روزهای خاص و ویژه‌ای در تاریخ وجود دارند که مرور حوادث، رویدادها و پیامدهای ناشی از آنها، درس عبرتی برای آیندگان است، ایامی که همواره مظهر حضور حماسی مردم در صحنههای تحولات سیاسی-اجتماعی بوده و یأس و ناامیدی کامل دشمنان از پیگیری برنامه‌ها و اهداف ساختار شکنانه را به همراه داشته و دارد.

نهم دی‌ماه، روز حضور با بصیرت به همراه هوشیاری، شعور و درک سیاسی عمیق همه ایرانیان و زدن مهر باطل بر پیشانی فتنه گران است. حضور آگاهانه و مقتدرانه مردم حماسه ساز و ولایت مدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری از افتخارات هر ایرانی به حساب می آید. حماسه بزرگ ۹ دی تمام محاسبات دشمنان انقلاب اسلامی را به هم ریخت و نشان داد که ملت صبورو مقاوم ایران تا زمانی که با بصیرت در برابر دشمنان نظام اسلامی و کشور بایستند خداوند متعال هم وعده کرده تا حامی مردم باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت نهم دی ماه که در تاریخ با عنوان روز "بصیرت" ماندگار شده و حاصل ژرفای آگاهی ملت ایران و نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا است را به ملت آگاه ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ بهزیستی تبریک و تهنیت عرض می کنم

کد خبر 98461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد