شهرتهران| جلسه شورای ملی سالمندان برگزار شد

جلسه بهبود شیوه زندگی سالمندان در راستای تغییرات رفتاری حاصل از اهداف آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از فرمانداری تهران، جلسه شورای ملی سالمندان شهرستان تهران، به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، محمود برزگر مدیر بهزیستی شهرتهران بعنوان دبیر شورا و سایر اعضای شورا در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه برزگر مدیر بهزیستی شهرتهران و دبیر شورا گزارشی از آخرین اقدامات، کمبودها و اهداف مورد نظر در حوزه سالمندان را ارائه کرد.

در ادامه جلسه حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار با اشاره به موضوعات مرتبط با حوزه سالمندان، ضرورت شناسایی اهداف و نتایج حاصله، همچنین لزوم ارائه راهکارهای بهبود شیوه زندگی سالمند در راستای تغییرات رفتاری و احصا نیازهای سالمندان در شهر تهران را مورد تاکید قرار داد.

سپس احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد خدمات حوزه بهداشت و درمان کشور در شهر تهران ارایه میگردد، بیان داشت: شناسایی و احصا مسائل مرتبط با سالمندان می بایست شناسایی شود.

فرماندار تهران افزود: هر مسئله و موضوع اجتماعی با شناخت دقیق و اراده قوی قابل حل بوده، لذا همه دستگاهها با تمام ظرفیت های خود پای کار باشند، همچنین بهره گیری مناسب از تجارب خوب سازمان های مردم نهاد در این حوزه نیز تأثیرات مناسبی خواهد داشت.

وی افزود: مسائل سالمندان باید با نگاهی متفاوت دیده شده و شرایط رسیدگی به این حوزه کاملا متفاوت با موضوعات دیگر بوده و ایجاد حس احترام و پذیرفته شدن در جامعه و جایگاه و شأن و بهره برداری از خود سالمندان در حوزه مختلف یکی از راهکارهای مناسب می باشد.

احمد قیومی با تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات کمیته های ذیل شورا در محل فرمانداری، گفت: دولت نیز تلاش های خوبی در این حوزه صورت داده، در همین زمینه هویت دادن به سازمان های مردم نهاد و ترغیب آنها برای ورود به این حوزه، استفاده از ظرفیت خیرین و بهره گیری از حوزه رسانه هم در راستای پیشبرد اهداف شورا ثمربخش خواهد بود.

کد خبر 97921

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد