همایش پیاده‌روی خانوادگی ویژه توانیابان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، همایش پیاده‌روی خانوادگی ویژه توانخواهان با شعار "دستم را نگیر، راهم را هموار کن" همراه با برگزاری بازی‌های ویژه، تقدیر از قهرمانان و ورزشکاران توانیاب، برگزاری مراسم قرعه‌کشی و ... با همکاری شهرداری مشهد، مراکز خدمات مثبت زندگی بهزیستی،آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی،هیات ورزش همگانی و هیات ورزش بازی های بومی محلی از میدان شهید مفتح تا بوستان بانوان بهشت برگزار گردید.

در این همایش پیاده‌روی 3هزار و500 نفر از توانخواه به همراه خانواده‌های خود حضور داشتند. محل شروع این همایش میدان مفتح و در مسیر پیاده‌روی، ایستگاه‌ها و غرفه مشاوره، اورژانس اجتماعی، بازی های کودکانه، بازی های ویژه برای توانخواهان طراحی شده  بود. شرکت‌کنندگان پس از پیمایش در بوستان بهشت از برنامه‌ها و بازی‌های میدانی طراحی شده در مجموعه ورزشی بهشت استفاده نمودند. اجرای موسیقی سنتی، نمایش طنز، بازی‌های خانوادگی، انجام بازی‌های بومی-محلی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای توانخواهان، قرعه‌کشی و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های این همایش بود.این رویداد در حالی برگزار شد که حضور شهروندان و دانش‌آموزان توانیاب مشهدی در کنار خانواده‌های خود و انجام بازی و تفریح، یک روز شاد و صمیمی را برای توانخواهان فراهم نموده بود.

در پایان این رویداد، توسط جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری، مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استثنایی از قهرمانان و مدال آوران نخبه توانخواه که در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی صاحب کسب مدال شدند، تقدیر به عمل آمد.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این همایش ضمن خوش‌آمدگویی به توانخواهان و خانواده‌های آنها گفت: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان، دستگاه‌ها مکلف به خدمات‌رسانی، مناسب‌سازی، استخدام ۳درصد معلولان، پوشش بیمه‌ها، بهداشت، مسکن و توجه به موضوعات فرهنگی و سایر مباحث دیگر هستند که امیدواریم این خواسته‌ها و نیازها زودتر محقق گردد.

وی افزود: "مسکن، معیشت و اشتغال” از مهمترین نیازهای اساسی افراد دارای معلولیت است اما علاوه بر این نیازها، دارای نیازهایی خاص دیگری همچون تامین وسایل توانبخشی، ارائه خدمات توانپزشکی، مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی هستند و تأمین این نیازها مطالبه به‌حق این قشر است. خوشبختانه دراستان خراسان رضوی فعالیت‌های مثبتی در راستای مناسب سازی و دسترس پذیری محیط در حال انجام است.

کد خبر 97887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد