در رسانه| بهزیستی اصفهان نیازمند یاری سایر دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به توانجویان است

مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: این اداره برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به توانجویان استان، نیازمند یاری دستگاه‌های عهده‌دار مسوولیت بر اساس قانون مصوب مجلس در سال ۹۷ است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از ایرنا، ناصر چاووشی روز یکشنبه در همایش «روز جهانی افراد دارای معلولیت» در دانشگاه اصفهان افزود: بهزیستی بعنوان مُتولی اصلی رسیدگی به امور مددجویان و معلولان زیرپوشش، مانند نخِ تسبیح و دستگاه‌های عهده‌دار مسوولیت قانونی در این زمینه مانند دانه‌های تسبیح هستند که اگر بدرستی در کنار هم قرار بگیرند، اتفاقات خوبی برای جامعه هدف رقم خواهد خورد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر آموزه‌های انسانی و اعتقادی موجب شده است که افراد نیکوکار نیز به مسوولیت خود در قبال افراد واجد نیازهای ویژه عمل کنند و شرایط مناسبی را برای فعالیت اجتماعی و زیستی توانجویان رقم بزنند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: در این راستا تنها مجموعه و سازمان مردم نهاد در زمینه مناسب‌سازی فضا برای تردد معلولان با عنوان «فرصت برابر» در کشور در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی در باره اتفاقات مطلوب رُخ داده امسال برای توانجویان زیرپوشش این نهاد در استان گفت: با پیگیری‌ صورت گرفته تمام معلولان استان، زیرپوشش بیمه درمانی سلامت قرار گرفتند.

چاوشی افزود: به یُمن اقدامات صورت گرفته، تعداد پیش نوبتی‌ها برای دریافت حق مستمری از بهزیستی استان به صفر رسید و مستمری ماهیانه آنها برقرار شد و میزان پرداختی بابت حق پرستاری نیز افزایش یافت.

وی استخدام ۴۰ مددجوی بهزیستی استان در آموزش و پرورش را بر اساس قانون تخصیص سه درصد استخدامی در هر دستگاه را از دیگر اتفاقات خوب در ماه های اخیر عنوان کرد و گفت: می‌کوشیم تا ۲ هزار و ۴۰۰ نفر دیگر از مددجویان خود را در بخش های غیردولتی استان به کار گُماریم.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: در حوزه مسکن نیز مقرر شد تا مددجویانی که قادر به پرداخت آورده اولیه خود در طرح مسکن ملی نبودند، حذف نشوند.

وی به تلاش بهزیستی با همکاری یکی از شرکت های بزرگ استان برای تامین ویلچر برقی برای مددجویانی که امکان استفاده از ویلچر دستی را ندارند اشاره کرد و گفت: در این راستا در آینده نزدیک ۲۵۰ دستگاه ویلچر برقی در اختیار این مددجویان قرار خواهد گرفت که اولویت با دانش‌آموزان و دانشجویان است.

به گزارش ایرنا، این مراسم به مناسبت ۱۲ آذر «روز جهانی معلولان» در تالار پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در زمان حاضر بالغ بر ۱۳۲ هزار معلول، ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار و یکهزار و ۲۰۰ کودک بدسرپرست یا بدون سرپرست مؤثر در ۴۰ خانه کودک و نوجوان زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی استان هستند که بر این اساس اصفهان از نظر آمار و تنوع معلولان در کشور از رتبه پنجم برخوردار است.

کد خبر 96920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد