بازدید فرماندار بوکان از اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان

خشایار صنعتی فرماندار بوکان به همراه مسعود شجاعی رئیس بهزیستی شهرستان از محل اورژانس اجتماعی شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بوکان،

شجاعی در این بازدید با اشاره به محورهای اصلی خدمات اورژانس اجتماعی گفت: ارائه این خدمات به عنوان فوریت‌های اجتماعی بسیار ارزشمند است و شامل موارد کودک آزاری، همسر آزاری، اقدام به خودکشی، دخترانی که به لحاظ برخی مسائل خانوادگی منزل را ترک می‌کنند و با مشکلات متعددی مواجه می شوند، افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی، آزار رسانی به افراد دارای معلولیت، سالمند آزاری و تمامی افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی است.
فرماندار بوکان اظهار داشت: بهزیستی برای کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی اقدامات مختلفی انجام داده است که با توجه به شرایط امروز جامعه وتنوع آسیب‌ها ی اجتماعی، کاهش سن افراد در معرض آسیب و گسترش آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی لازم است مددکاران وکارشناسان اورژانس اجتماعی به عنوان سفیران سلامت اجتماعی اهتمام لازم را با رویکردهای اجتماعی را داشته باشند.

وی با تاکید بر ارتقا و بهبود اورژانس اجتماعی افزود:اورژانس اجتماعی شهرستان باید خدمات تخصصی را با بهره گیری از سازمان‌های مختلف، مشارکت اجتماعی وظرفیت دانشگاه‌ها، مدارس وتشکّلهای اجتماعی و فرهنگی انجام دهد که این مسئله علاوه بر آگاه سازی موجب افزایش سرمایه واعتماد اجتماعی می شود.

وی یکی از مهمترین وظایف اورژانس اجتماعی را حساس سازی مستمر مردم ومسئولان در زمینه کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی است. 

وی بیان کرد:  مددکاران اورژانس اجتماعی باید مداخلات مددکاری را قبل از مداخلات قضایی وانتظامی با رویکرد تقویت بنیان خانواده انجام دهند.

گفتنی است :فرماندار بوکان از بخش‌های مختلف اورژانس اجتماعی بازدید و از نزدیک در جریان خدمت رسانی به جامعه هدف قرار گرفت.

بازدید فرماندار بوکان از اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان

کد خبر 96911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد