کار داوطلبانه؛ سلامت و پویایی جامعه را به ارمغان می‌آورد

مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در پیامی "روز بین المللی کارداوطلبانه " را به تمامی داوطلبین و فعالان عرصه اجتماعی تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فعالان اجتماعی و افراد دغدغه‌مند به‌صورت داوطلبانه با نیت خیر و معنوی و مسئولیت‌پذیری خود، حس انسان دوستی و نوع دوستی را درجامعه ترویج می‌دهند. حضور داوطلبین افتخاری و مشارکت ایشان در تمامی عرصه‌های فعالیت‌های اجتماعی همواره گره‌گشای مشکلات و رفع نیازمندی‌های اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و گروه هدف سازمان بهزیستی نیز ازاین کمک‌ها در مقطع‌های زمانی مختلف بی‌نصیب نمانده‌اند.

خیرین دریادل و داوطلبین مشارکت‌های اجتماعی که پای کار جهادی آمده و به‌دنبال رفع نیازهای اقتصادی، اجتماعی وروانی افراد نیازمند و بحران زده هستند، همواره به‌عنوان بزرگترین سرمایه‌های یک دولت محسوب می‌شوند. بزرگوارانی که همواره همراه مددجویان این سازمان بوده‌اند.

 در شرایط فعلی نیاز است که نسل جدید، کودکان و نوجوانان را نیز با این مفهوم آشنا کنیم و بکوشیم کم‌کم، امکان تجربه فعّالیتی داوطلبانه را برای آنان فراهم سازیم. امروز ه دولت‌ها نیازمند مشارکت اجتماعی ملت درتمامی عرصه‌ها هستند. قشر جوان با آشنایی و شناخت نسبت به فعالیت‌های داوطلبانه و آمادگی درراستای مشارکت‌پذیری قطعا سودمندی و نقش سازنده‌ای درجامعه خواهد داشت. کارهای داوطلبانه احساس ارزشمندی و نیز اعتمادبه نفس رادرافراد زنده می‌کند و این احساس کارداوطلبانه را گسترش می‌دهد.

یکی از فعالیتهای داوطلبانه در حوزه امور توسعه پیشگیری حضور داوطلبین افتخاری با تخصص‌های روانشناس، مددکار و روانپزشک در تیم‌های حمایت‌های روانی اجتماعی در بحران‌ها (محب) می‌باشد . دراستان خراسان رضوی تاکنون ۴۰۳ نفرداوطلب از طریق ثبت‌نام درسامانه جامع مشاوره اعلام آمادگی نموده‌اند که درمواقع بحرانی با تکیه بر علم و تخصص خود به‌صورت داوطلبانه در کنار هموطنان خود حضور یابند. این داوطلبان درقالب تیم‌هایی دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی که به‌صورت رایگان توسط سازمان بهزیستی با همکاری مراکز مشاوره برگزار می‌شود را شرکت می نمایند. این روز را به تمامی داوطلبان محب استان صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم وخواهشمندم در جلب وجذب داوطلبین این طرح همراه ما باشید .

کانال اطلاع رسانی داوطلبین https://eitaa.com/davtalabmoheb

https://moshavereh.behzisti.ir سامانه جامع مشاور

کد خبر 96581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد