تشریح خدمات اورژانس اجتماعی در مراسم گرامی‌داشت هفته افراد دارای معلولیت

ارائه خدمات تخصصی | به‌موقع | در دسترس 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

لقمان لطفی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان روانسر در مراسم جشن روز جهانی معلولین، اورژانس اجتماعی را جایگزینی برای مداخلات پلیسی و قضایی با مداخلات روانشناختی و اجتماعی دانست.

لطفی فوریت‌های اجتماعی را شامل خدمات تخصصی به موقع و در دسترس در حوزه بحران‌های مردمی، خانوادگی و اجتماعی خواند که به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان به روش‌های پاسخگویی به خط ۱۲۳، خدمات سیار درحال ارائه خدمت به کلیه آحاد جامعه می‌باشد.

خشونت دیدگان خانگی (کودک آزاری، همسر آزاری، سالمندآزاری و...) افرادی که قصد خودکشی دارند، دختران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب‌دیده مبتلایان به اختلال هویت جنسی، زوجین متقاضی طلاق، افراد در معرض طلاق و کودکان خیابانی از اهم دریافت کنندگان خدمات اورژانس اجتماعی بود که به آنان اشاره شد. 

تیم فوریت‌های اجتماعی متشکل از ۸ نیروی روانشناس و مددکار به فراخور مهارتشان به افراد از طریق تماس تلفنی یا در محل حادثه و مراکز نگهداری ارائه خدمت می‌نمایند و علاوه بر این، کارکنان این مرکز مؤظف به شناسایی کانون‌های آسیب‌زا، تقویت مداخلات روانی_اجتماعی، مداخله در بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی، توانمندسازی افراد آسیب‌دیده و فراهم‌سازی شرایط منزل جهت بازگشت فرد به خانواده و جامعه می‌باشد.


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 96234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد