تلفن اورژانس اجتماعی قم ۱۳ هزار و ۷۳۴ بار به صدا درآمد

قم - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبانماه، ۱۳ هزار و ۷۳۴ تماس با اورژانس اجتماعی قم(۱۲۳) برقرار شد.

لیلا حرمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل این تماس ها حدود چهار هزار و ۵۷۸ مورد مرتبط با اورژانس اجتماعی بود که تیم عملیاتی به مناطق مختلف اعزام و راهنمایی و مشاوره انجام شد و اگر نیاز به ارجاع به معاونت های مختلف بهزیستی قم و یا سایر ارگان ها بوده، این کار انجام شده است.

وی با اشاره به این که تعداد تماس ها با اورژانس اجتماعی قم از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است گفت: آگاه سازی همشهریان از فعالیت های اورژانس اجتماعی و فعالیت بیشتر پایگاه های اجتماعی در مناطق کم برخوردار از جمله علت های این افزایش تماس است.

وی با بیان این که چهار خودروی اورژانس اجتماعی در قم مشغول به فعالیت است گفت: در این خودروها، روانشناس و مددکار اجتماعی وجود دارد و خدمات مختلفی به صورت رایگان به همشهریان انجام می دهند.

حرمتی از فعالیت ۲ پایگاه اورژانس اجتماعی در شهر قم و منطقه پردیسان خبر داد و افزود: تماس های برقرارشده با اورژانس اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله کودک ازاری، خشنونت خانوادگی، سالمند آزاری، معلول آزاری، همسر آزاری، کودکان خیابانی، دختران و پسران فراری از خانه و افراد در شرایط بحرانی و دارای اختلاف خانوادگی حاد می باشد.

وی با بیان این که تیم عملیاتی اورژانس قم به تازگی به دستگاه بیسیم مجهز شده که این کار باعث خدمات رسانی سریعتر به همشهریان می شود گفت: هرکس در شرایط بحرانی و آسیب های اجتماعی قرار گرفت می تواند با شماره ۱۲۳ تماس حاصل کند و درصورتی که مرتبط با اورژانس اجتماعی بود، همکاران ما به محل مورد نظر اعزام می شوند و خدمات خود را ارائه می دهند.

وی با اشاره به این که یکی از ویژگی های مهم اورژانس اجتماعی، خدمات تخصصی و سریع و دردسترس بودن است تصریح کرد: اورژانس اجتماعی قم علاوه بر خدماتی که در حوزه آسیب های اجتماعی ارائه می کند، در بحث آگاه سازی همشهریان با حضور در مساجد و محلات کم برخوردار نیز اقدام های مختلفی انجام می دهد.

حرمتی ادامه داد: دفتر اورژانس اجتماعی قم علاوه بر فعالیت با خودروهای سیار، با راه اندازی مرکز مداخله در بحران در میدان شهید محلاتی و چهار پایگاه خدمات اجتماعی در محلات کم برخوردار، خدمات مختلف اجتماعی و تخصصی به مردم ارائه می دهد.

طرح میزبان، طرحی برای مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم در ادامه از طرح میزبان برای مراقبت موقت از کودکان و نواجوانان بی سرپرست و یا بد سرپرست خبر داد و گفت: طبق شیوه نامه اعلامی از سوی وزیر دادگستری که شهریورماه امسال به ادارات کل بهزیستی استان ها ابلاغ شد، طرحی با عنوان «طرح میزبان» فعالیت خود را آغاز کرد.

حرمتی گفت: خانواده های قمی که شرایط نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و یا بد سرپرست را دارند می توانند یا با مراجعه حضوری به اداره کل بهزیستی استان قم و یا تماس با دفتر فرزندخواندگی این اداره کل، ثبت نام و در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح، کودکان و نوجوانان بی سرپرست و یا بد سرپرست از بدو تولد تا ۱۸ سال به خانواده هایی که ثبت نام کرده و حائز شرایط نگهداری شناخته شده اند، به صورت موقت سپرده می شود.

وی افزود: طرح میزبان هنوز در قم به طور کامل اجرا نشده و اکنون در مراحل ثبت نام خانواده ها و بررسی شرایط آنها هستیم.

کد خبر 96099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد