شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع بررسی برنامه جامع اعتیاد استان

این نشست به ریاست مدیرکل دادگستری استان، اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم و چند دستگاه مدعو مرتبط با موضوع اعتیاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان به وضعیت اعتیاد در استان و رئوس کلی برنامه جامع اعتیاد که توسط بهزیستی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط تهیه شده است اشاره و ضمن توجه به مبناهای قانونی، این برنامه را تشریح کرد.

اولین سرفصل از برنامه جامع اعتیاد که توسط بهزاد شهبازی تشریح شد، اشاره به پیچیدگی معضل اعتیاد و نبود شناخت دقیق از وضعیت اعتیاد استان بود که مقرر گردید به‌منظور رفع این مشکل اساسی، سامانه دیده‌بانی اعتیاد توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط با اعتیاد راه‌اندازی شود و بیش از ۵٠ شاخص داده‌ای و آماری مورد نیاز و مرتبط با اعتیاد استان در آن جمع‌آوری گردد.

از دیگر رئوس برنامه مطرح شده در این جلسه، بیان مشکلات درمان اعتیاد و ارائه راهکارهای افزایش دسترسی افراد وابسته به مواد مخدر به درمان اعتیاد، توسط مدیرکل بهزیستی بود که در این زمینه با توجه به تکالیف قانونی، چندین وظیفه برای دستگاه‌های مرتبط تعریف شد. از مهم‌ترین مصوبات مرتبط با افزایش دسترسی به درمان اعتیاد می‌توان به توسعه مراکز درمانی در مناطق محروم، افزایش پوشش بیمه درمان اعتیاد و مقابله جدی با کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز اشاره کرد.


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 96020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد