اصلاح باورها؛ لازمه مشارکت همه افراد در عرصه‌های مختلف جامعه

رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: اصلاح باورها؛ لازمه مشارکت همه افراد در عرصه‌های مختلف جامعه است.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، حسین هرسیچ با اشاره به حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی همه افراد جامعه گفت: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع محور و تمدن‌ساز، افتخار و میزبانی این روز را به عهده دارد.

رئیس دانشگاه افزود: همه مسئولین باید به عنوان وظیفه انسانی و سازمانی  هم و غم خود را به کار گرفته تا جانبازان و افراد دارای معلولیت بهتر به فعالیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود بپردازند.

وی ادامه داد: اما لازمه این مشارکت در عرصه‌های مختلف تغییر در باورها و ارزش‌ها در همه آحاد جامعه است.

هرسیچ اظهار کرد: اگر این ذهنیت اصلاح شود در پی آن توانمندی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی معلولین نیز محقق خواهد شد؛ لذا معلولان نیز باید خود را جزیی از جامعه بشری احساس کنند تا این توانمندی حاصل می‌شود.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر فرد معلول و جانباز، خود را به رسمیت نشناسد نباید انتظار داشت دیگران کاری انجام دهند، اگرچه وظیفه است.

وی گفت: در نظام دینی و ارزشی اسلام تاکید برعدالت شده است؛ لذا باید همگان در راستای توانمندی سازی و ایجاد استقلال و اشتغالزایی افراد دارای معلولیت مشارکت داشت.

به گزارش روابط عمومی، همایش گرامیداشت رو زجهانی افراد دارای معلولیت با حضور معلولین و مسئولین با شعار باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیایی دسترس‌پذیر برگزار شد.

کد خبر 95952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد