"به‌هنر" محلی برای عرضه محصولات مددجویی

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، از افتتاح فروشگاه و نمایشگاه اشتغال و عرضه مستقیم محصولات مددجویی با عنوان "به‌هنر" همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت خبر داد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ناصر چاووشی ضمن گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت افزود: فلسفه این نامگذاری‌ها چند موضوع است؛ تجلیل از گروه هدف، قدردانی از حامیان و سومین موضوع که مخاطب آن مسئولین و یادآوری نقش و تکالیف‌ و وظایف‌شان در قبال این افراد است.

وی ادامه داد: معلولان پرتوان اثبات کردند که محدودیت‌ها مانع موفقیت‌ها نیست و شاهد این ادعا موفقیت تیم ملی پاراآسیایی در کاروان اصفهان در مسابقات هانگژو بود که  ۱۴ نفر اعزام و ۱۵ مدال رنگین کسب شد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، پیشرفت‌های علمی، هنری، ورزشی را بخش دیگری را از این توانمندی‌ها عنوان کرد.

چاووشی با اشاره به یاری و کمک حامیان حقیقی و حقوقی گفت: حامیان حقیقی و حقوقی بهزیستی با عمل به مسئولیت اجتماعی شرایط بهتری را برای افراد دارای معلولیت فراهم کردند.

وی با تاکید بر اینکه؛ بهزیستی متولی اصلی رسیدگی به امور افراد است اما به نظر می‌رسد این نقش در حد یک نخ یک تسبیح باشد و دیگر دستگاه‌های اجرایی دانه‌های این تسبیح هستند که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، وظایفی به عهده همه دستگاه‌ها گذاشته شده و تلاش ما در بهزیستی قرار دادن دانه‌های تسبیح در کنار هم است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مهمترین فعالیت ما عمل به قانون است اما فراتر از قانون عمل به آموزه‌های اعتقادی و دینی در کمک به افراد نیازمند و محروم می‌باشد.

چاووشی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که بر اساس قانون حمایت از افراد معلولیت رقم خورده، موضوع مناسب‌سازی و دسترس پذیری است. با پیگیری جلسات متعددی در سطح استان شکل گرفته که ایده ال نیست اما از موانع کمی کاسته و معابر هموارتر شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها مجموعه سازمان مردم نهاد درحیطه مناسب‌سازی در استان اصفهان به ثبت رسیده است، گفت: در استان اصفهان در سه شهر جدیدالاحداث و منطقه سه شهرداری اصفهان که بافت مرکزی شهر را دربرمی‌گیرد در حال پیگیری برای مناسب‌سازی هستیم تا امکانات برای افراد معلول دسترس‌پذیر باشد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان  ادامه داد: دستگاه‌های دولتی موظف به رعایت ضوابط مناسب‌سازی هستند و این مهم در جشنواره شهید رجایی به خوبی دیده شده است و در سال جاری۷۸ دستگاه و ۱۴۱۰ ساختمان در سطح استان توسط ۳۰ تیم مورد بررسی قرار گرفتند.

چاووشی با اشاره به مباحث بیمه‌ای و درمانی، افزود: در استان هیچ مددجویی نیست که تحت پوشش بیمه نباشد و همه تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی با اعلام این خبر که در سال جاری پشت نوبتی پرداخت مستمری به صفر رسیده، گفت: میزان پرداخت حق پرستاری در استان افزایش یافته است. همچنین یارانه مراکز شبانه‌روزی و نگهداری افزایش یافته و پیگیر هستیم تا بحث اشتغال افراد دارای معلولیت کامل عملیاتی شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان  افزود: بر اساس قانون سه درصد استخدام معلولین، این اتفاق خوب در آموزش و پرورش رخ داده و ۷۵ درصد از کسانی که ثبت‌نام کرده و در آزمون واجد شرایط علمی شده بودند توانستند جذب آموزش و پرورش شوند. این عدد در سال گذشته سه نفر و امسال با توجه به برگزاری آزمون استخدامی جدید به ۴۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

چاووشی ادامه داد: فارغ از آزمون‌های دولتی، معادل کل اعتباری که در قانون بودجه برای اشتغال پیش بینی شده بود توانستیم از منابع استان برای اشتغال‌های غیردولتی جذب کنیم، سعی بر این است در بخش‌های غیردولتی شش هزار و ۴۰۰ نفر را شاغل کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی افتاده و با ابلاغی که صورت گرفت مقرر شد تا افرادی که آورده اولیه مسکن ملی را واریز نکرده بودند نیز از این چرخه حذف نشوند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان  در ادامه از افتتاح فروشگاه و نمایشگاه اشتغال و عرضه مستقیم محصولات مددجویی با عنوان "به‌هنر" خبر داد. بخشی از حلقه اشتغال، ایجاد بازار فروش بود که در این طرح این مهم نیزبه صورت فیزیکی و آنلاین دیده شده است.

چاووشی همچنین از اجرای طرح پویش واگذاری ویلچر برقی خبر داد و گفت: این پویش با هدف واگذاری ویلچر برقی  برای افرادی که امکان استفاده از ویلچر دستی را ندارند با یک سری اولویت با مشارکت شرکت فولاد مبارکه انجام شد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲۵۰ دستگاه ویلچر تامین می‌شود، ادامه داد: سازمان بهزیستی طی هشت ماه گذشته در سطح کشور تنها ۱۱۵ دستگاه ویلچر برای کل استان‌ها تامین کرده است.  

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان  گفت: اولویت اول بهزیستی استان در این طرح؛ دانشجویان و دانش‌آموزان و افرادی که برای حضور در مجامع و مراکز اموزش عالی با محدودیت مواجه هستند.

چاووشی، آموزش جدی مهارتی نابینایان و احیای دانشکده توانبخشی بهزیستی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی را از دیگر اقدامات پیش روی بهزیستی استان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی، همایش گرامیداشت رو زجهانی افراد دارای معلولیت با حضور معلولین و مسئولین با شعار باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیایی دسترس‌پذیر برگزار شد.

کد خبر 95972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد