جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان خراسان رضوی همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در محل استانداری خراسان رضوی با حضور جواد خدایی معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا علیزاده معاون توانبخشی بهزیستی، محمد ایمانی‌راد مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی و جمعی از مسئولین از شورای شهر، اداره راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، فرمانداری‌ و نمایندگانی ازشهرداری‌ها، بانک‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و روسای ادارات بهزیستی هفت شهرستان مشهد، نیشابور، تربت‌جام، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، کاشمر که طرح تحول دسترس‌پذیری محیط برای معلولین در آن شهرستان‌ها اجرا می‌شود در محل استانداری خراسان رضوی برگزار گردید.

مسعود فیروزی دبیر قرارگاه تحول دسترس‌پذیری محیط برای افراد دارای معلولیت در این جلسه گفت: امروز با پیگیری استاندار محترم و به واسطه نوع نگاه انسان‌دوستانه ایشان، موضوع دسترس‌پذیری به عنوان یک دغدغه اساسی در استان خراسان رضوی مطرح گردیده است. درحال حاضر شهرهای بالای 100هزار نفر جمعیت به‌عنوان مجری طرح دسترس‌پذیری انتخاب گردیده‌اند. طی ارزیابی‌های کارشناسان و مسئولین مناسب‌سازی هرشهرستان و از طریق برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی‌های متعددی که در این هفت شهرستان انجام گرفت، مقرر گردید تا نسبت به رفع مشکلات دسترس‌پذیری تا پایان امسال و برخی دیگر تا پایان دولت یازدهم اقدام گردد.

وی با بیان اینکه 45 درصد جامعه به صورت مستقیم با موضوع دسترس‌پذیری در ارتباطند، گفت: موضوع دسترس‌پذیری فقط مربوط به افراد دارای معلولیت نمی‌شود بلکه رعایت دسترس‌پذیری در جامعه شرایط زیست راحت برای سالمندان، افراد کم‌توان و ناتوان، جانبازان، مادران باردار و مادری که فرزندش را با کالسکه بیرون می‌برد و...را مهیا می‌سازد. در ﺻورت رعایت نکردن مناسب‌سازی و عدم رفع نقایص محیط، ﺑزرگ‌ترین گروه اقلیت ﺟامعه از حقوق شهروندی خود بی‌نصیب خواهند ماند و ﺑرای حضور در اﺟتماع ﺑا مشکلات ﺟدی  مواﺟﻪ می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، افزود: قرارگاه طرح تحول دسترس‌پذیری در فروردین ماه سال‌جاری به منظور تسریع در تهیه و اجرای طرح باریاست استاندار معزز و عضویت مدیران ارشد دستگاه‌های مرتبط قرارگاه طرح تحول تشکیل گردید تا به‌صورت جهادی اقدامات لازم پیگیری گردد. چندین جلسه با دکتر خدایی معاونت محترم استانداری و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با طرح تشکیل شد. یک جلسه نیز با حضور استاندار محترم تشکیل و رهنمودهای ایشان در اجرای  طرح  مد نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت، پس از بررسی وضعیت موجود در هفت شهر و اولویت‌های اعلام شده توسط جامعه معلولین، دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط سند طرح تحول دسترس‌پذیری را در دو محور گفتمان‌سازی و اقدامات کالبدی تهیه وتدوین نموده است. بعد از آن جلسات کمیته فنی برای مدیران دستگاه‌ها برگزار گردید و مسئولین هر دستگاه در جریان موضوع طرح و تکالیف خود قرار گرفتند.
فیروزی افزود: درحال‌حاضر تمامی اماکنی که در این هفت شهرستان نیاز به مناسب‌سازی دارند از طریق نظارت کارشناسان مناسب‌سازی ادارات بهزیستی هر شهرستان مشخص گردیده و نوع مناسب‌سازی هر موقعیت و مکان تعیین گردیده است. در مجموع 3هزار و 22 اقدام کالبدی و 198 پروژه گفتمان‌سازی در این سند در نظر گرفته شده که در همین هفته رونمایی می‌گردد و جهت اجرا به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود. هر دستگاه موظف است در موعد تعیین شده اقدامات لازم در راستای مناسب‌سازی که برای آنها در نظر گرفته شده را اجرا نماید.

کد خبر 95876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد