دوره تخصصی توانمندسازی روانشناسان و مشاوران خانواده در فضای مجازی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان: هدف از برپایی این دوره را ارتقای دانش روانشناسان و مشاوران در حوزه فضای مجازی بیان داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دومین دوره تخصصی توانمندسازی روانشناسان و مشاوران خانواده در فضای مجازی با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان، مشاوران و روانشناسان به تدریس مدرس سواد رسانه ای دکتر میرسبحان سادات در ستاد بهزیستی استان برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان در آیین افتتاح این دوره ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تقدیر از دکتر میرسبحان به جهت قبول زحمت تدریس و خیر مقدم به مشاورین و روانشناسان گفتند: امروزه با توجه به گستردگی نرم افزار های آموزش، مدیریت آموزش الکترونیکی و بهبود زیر ساخت پهنای باند کشور شاهد رشد روز افزون فضای مجازی در خانواده و جامعه هستیم، چرا که فضای مجازی با صرف کمترین منابع و زمان در یادگیری برای افراد، سازمانها، شرکتها و ... بالاترین کاربرد و راندمان را دارد.

دکتر منطقی با تاکید بر نیاز انسان به عصر اطلاعات و دیجیتال و استفاده از ظرفیت تکنولوژی افزودند: یکی از موثرترین راه های کاهش آسیب در عصر دیجیتال آگاهی بخشی است و در این باره بایدطوری برنامه ریزی کرد که بتوان با کنترل این فضا ضمن کاهش آسیب عموم جامعه از آن بهره مند شوند.

وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای دانش روانشناسان و مشاوران در حوزه فضای مجازی بیان و ادامه دادند: عصر کنونی بدون شک عصر دیجیتال و اینترنت بوده و شما ناگزیر هستید که با جهانی که در آن زندگی می‌کنید، همراه و همگام شوید. بدون شک دوره همه‌گیری کرونا باعث گسترش فضای مجازی در دنیا شد، جهانی که تا چند سال کلیه امور آن از آموزشی تا خدماتی، صنعتی، پزشکی و ... تحت تاثیر این فضا بود و عدم آموزش و آگاهی در این بخش آسیب های را بر ما وارد کرد که همگان شاهد آن بودیم و این تجربه ضرورت آموزش در این عرصه را بر ما بیش از پیش روشن می کند.

منطقی در ادامه گفت: اهمیت آموزش مجازی در کرونا در هر خانواده‌ای که دانش‌آموز یا دانشجو داشت کاملا قابل لمس بود. گرچه اهمیت آموزش مجازی در دوران کرونا اوج گرفت، اما با این وجود حتی پس از سپری کردن این دوره، اهمیت آموزش‌های مجازی کمرنگ نخواهد شد. بلکه این روزها بسیاری متوجه شده اند که با وجود این امکان، می‌توان بدون محدودیت در زمان، مکان و با کمترین هزینه مالی آموزش دید.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره داشته و خواستار دقت در یادگیری مباحث مطرح شده در این دوره توسط شرکت کنندگان شدند تا بتوان در آینده این دانش را به دیگران انتقال داد و شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه بود.

گفتنی است شرکت کنندگان در این دوره روانشناسان و مشاوران منتخب همایش فضای مجازی در ۲۰ شهریور ماه سال گذشته می باشند.

منطقی اهمیت و

وی در پایان گفت:  

کد خبر 95012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد