برگزاری اولین همایش علمی و کاربردی توانمندسازی مشاوران و روانشناسان در فضای مجازی

اداره کل بهزیستی استان سمنان با همکاری جمعی از دستگاه های اجرایی استان اولین همایش علمی و کاربردی توانمندسازی مشاوران و روانشناسان در فضای مجازی برگزار می کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان نخستین همایش علمی و کاربردی توانمندسازی مشاوران و روانشناسان در فضای مجازی با همکاری دستگاه های اجرایی و با حضور جمعی از مسئولین، کارشناسان و روانشناسان استان و با برگزاری پنل های تخصصی با حضور استادان مطرح کشوری برگزار شد.

دکترمحمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در این همایش ضمن خیرمقدم به کلیه مدعوین و شرکت کنندگان در این برنامه و تقدیر از میزبانی دانشگاه سمنان و کلیه عوامل اجرایی همایش ابراز داشتند : هدف از برپایی این همایش را بروزرسانی اطلاعات، پیشرفت علم و تکنولوژی در فضای مجازی و نحوه استفاده از ظرفیت های و آشنایی با مخاطرات این فضا بیان داشتند.

وی با بیان اینکه مطلب که نیاز به اینترت و فضای مجازی از ابتدای ترین و الویت های اصلی افراد جامعه حتی در نقاط کم برخودار است ادامه دادند : این نیاز نشان دهنده اشتیاق و نیاز مردم برای حضور در این فضا است که بمنظور کاهش آسیب های در این باره باید ابتدا فرصت ها و تهدیدات این فضا را به افراد جامعه آموزش و پس از آن بدنبال ارتقاء سطح خدمات در این بستر بود.

منطقی : با پیشرفت علم و تکنولوژی تلفن همراه جایگاه تلوزیون و یارانه را در بین افراد خانواده گرفته است و با این تفاوت که تلویزیون و حتی در بخشی یارانه جنبه عمومی داشته و استفاده از آن بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه استفاده از تلفن همراه و حضور در شبکه های اجتماعی یک امر فردی و شخصی تلقی شده و در بسیاری از موارد قابل مشاهده و دسترس نیست.  

مدیرکل بهزیستی استان آسیب های روانی – اجتماعی نوپدید و رفتارهای اعتیادی در فضای مجازی، گونه شناسی و پیشگیری از جرایم در فضای مجازی، مداخلات زود هنگام در اعتیاد به فضای مجازی و گشت زنی های اینترنتی را از جمله محورهای این همایش یک روزه بیان و افزایش تعاملات اجتماعی فعال و سازنده، ارتقاء نحوه تعامل و ارتباط، ارائه الگوهایی مناسب در تعامل اجتماعی، آموزش در ابعاد مختلف، دسترسی سریع و آسان به مطالب و ... را از مزایا و ظرفیت های فضای مجازی عنوان و بر این مطلب که لازمه  این بهره مندی آموزش و برنامه ریزی بمنظور توانمندسازی مخاطبان است تاکید داشتند.

وی همچنین نظارت نداشتن بر فرستنده و گیرنده، صحت مطالب دریافتی، نامشخص بودن ارسال کننده، عدم وجود منابع معتبر و ... را از معایب فضای مجازی بیان و اظهار داشتند : در این فضا هر فردی می تواند ارسال کننده مطالب و اطلاعات نادرست و غلط باشد و باید در ابتدا سعی شود از انتشار اخبار بدون منبع و نامشخص جلوگیری و سطح نظارت ها را چه در سطح خانواده و اجتماع ارتقاء داد و نقش خانواده در این بخش حیاتی و مهم است.

منطقی در پایان سخنان خود اخلاق مداری را شرط اصلی حضور و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی بیان و خواستار برگزاری مستمر دوره های آموزشی و توانمند سازی فعالان این حوزه شدند و افزودند : ما هر چه در این بخش عملکرد مطلوب داشته باشیم شاهد کاهش آسیب ها در این فضا خواهیم بود و ما بیش از هر زمانی احتیاج به ورود و شناسایی نقاط قوت و ضعف این فضا به آحاد جامعه را داریم.

کد خبر 65510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد