در رسانه| استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش اردبیل در پیشگیری از اعتیاد

اردبیل- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در توسعه اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد از اولویت‌های کاری کمیته فرهنگی پیشگیری استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر منتظر عصر سه‌شنبه در نشست تخصصی مربیان کانون‌های یاریگر زندگی در اردبیل، اظهار کرد: برنامه‌های مبارزه با اعتیاد در مدارس جز ماندگارترین و اثربخش‌ترین اقدامات فرهنگی است که استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و معلمان در توسعه اقدامات پیشگیرانه، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های کاری کمیته فرهنگی پیشگیری استان است.

وی تصریح کرد: اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها یکی از تهدیدهای جدی برای آینده هر کشوری است و از این رو ما در پی ایجاد ساز و کارهایی هستیم تا از طریق برنامه‌ریزی و اقدامات هماهنگ و منسجم نسبت به مهار این تهدید گام مهمی با همکاری اداره آموزش و پرورش برداریم.

در این نشست معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبیین و روایتگری خدمات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر و نیز ضرورت استفاده از فرصت‌های آموزشی و تربیتی برای توسعه روحیه نشاط، امید، خردورزی و ارتقای مهارت‌های زندگی و مسئولیت‌پذیری در بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

غفور حضوری اجرای برنامه یاریگران زندگی را در محقق شدن این مهم و همچنین بخشی از اهداف پیش‌بینی شده در برنامه فراگیر مدارس نقش‌آفرین دانست.

کد خبر 94982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد