بهزیستی زنجان از آغاز سال ۷۵۰ کارت معلولیت صادر کرد 

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان  از صدور ۷۵۰ کارت معلولیت برای واجدین شرایط خبر داد و گفت : از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷۵۰ کارت معلولیت برای واجدین شرایط صادر شده است و مدارک پزشکی بیش از ۸۰۰ فرد دارای معلولیت در کمیسیون های پزشکی بررسی شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهرام رجبی اظهار کرد: کمیسیون پزشکی icf بهزیستی یکی از راههای ورود جامعه هدف به سیستم خدمات رسانی بهزیستی است که می تواند میزان ،نوع و شدت معلولیت فرد را با حضور تیم تخصصی شامل پزشکان و کارشناسان رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، روانشناسی ، کاردرمانی ، شنوایی شناس ، بینایی سنج ... )  بررسی نماید.

وی  با بیان اینکه  کارت معرف فرد دارای معلولیت در داخل و خارج از کشور دارای اعتبار و جنبه بین المللی است. عنوان کرد: هر فرد دارای معلولیت که بخواهد از خدمات مرتبط با ماموریت های سازمان بهزیستی ، حمایت های تخصصی و مالی از جمله وسایل توانبخشی ، تسهیلات توانمندسازی، مستمری معافیت های سربازی، دریافت وام اشتغال، بلیت نیم بهای هواپیما، خدمات آموزشی دانشگاه و سرویس حمل و نقل و....استفاده نماید باید دارای کارت معلولین باشد که درجه  معلولیت نیز در آن مشخص شده باشد.

رجبی در ادامه از معافیت سربازی  ۱۰۴ نفر از واجدین شرایط در حوزه توانبخشی خبر داد و گفت:  در راستای اجرای  ماده ۲۶ قانون حمایت از معلولین  یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و دارای معلولیت هستند و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشند و همینطور مشمولینی که فرزند معلول دارند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

وی افزود : همچنین همسـرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می کنند مادامی که سرپرستی همسرناتوان و معلول را برعهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شود.

رجبی خاطرنشان کرد: ارائه درخواست اولیه تشـکیل پرونده معافیت سربازی، استعلام از حوزه نظام وظیفه و ثبت احوال، ارسال نتایج استعلام پزشـکی و بررسـی پرونـده مددجو در کمیسـیون پزشـکی بهزیستی از مراحل بر خورداری از امتیاز معافیت از خدمت وظیفه عمومی برای مشمولان دارای فرد معلول در خانواده است.

کد خبر 94911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد