یافتن راه مشارکت در جامعه، خواسته اصلی افراد دارای معلولیت

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مدیرکل بهزیستی در دیدار صمیمی با مهدی بنیادی هنرمند افتخار آفرین دارای معلولیت که درجشنواره بین‌المللی همام توانسته بود رتبه اول را کسب نماید به گفت‌وگو پرداخت و از ایشان تقدیر کرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این دیدار گفت: همواره افراد دارای معلولیت ثابت کرده‌اند که در جامعه ازتوانمندی‌های خاص و قابل تقدیر درفعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و ورزشی برخوردارند. خواست افراد  دارای معلولیت، چیزی نیست جز اینکه راه مشارکت در جامعه را بیابند و این خود متضمن آن است که اقداماتی توسط خانواده‌ها، مسئولین و سایر افراد جامعه صورت گیرد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: توانمندسازی، اصلی‌ترین هدف سازمان بهزیستی است و باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم که نیروی انسانی توانمند، جامعه توانمند می‌سازد. توانمندسازی یعنی فرد بر زندگی خویش کنترل داشته باشد و بتواند در امور عمده و کوچک زندگی خویش به استقلال تصمیم بگیرد و تصمیمات خویش را پیگیری و اجرا کند. ساختارهای حقوقی و عرفی، هنجارها و کنش‌های فردی به گونه‌ای باید تعریف شوند که فرصت‌های برابر را برای افراد  دارای معلولیت ایجاد کنند و عموم مردم، معلولین را به عنوان اعضایی با حقوق برابر درجامعه بپذیرند.

در ادامه مهدی بنیادی گفت: جشنواره بین‌المللی همام ویژه معلولان و جانبازان از کشورهای مختلف در رشته‌ هنرهای تجسمی، صنایع دستی و موسیقی 11  تا 18 آبان‌ماه  در تهران برگزار گردید. من توانستم در این مسابقات مقام اول تک نوازی کمانچه را کسب نمایم.

وی با اشاره به اینکه اصالتا خرم‌آبادی است و13 سال پیش  به خراسان رضوی مهاجرت کرده است، گفت: بعد از دوره‌ای که هنرآموز و نوازنده ساز بودم، به حوزه ساخت آلات موسیقی ایرانی روی آوردم و اکنون تجربیات متعددی در ساخت کمانچه، سنتور، سه‌تار و دوتار دارم. یک ساز ابداعی دارم که به زودی ثبت اختراع می‌شود. این ساز تلفیقی بین سازهای خرم‌آباد، لرستان و خراسان است و اسمش را تار کمان گذاشتم.

کد خبر 94462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد