برگزاری جلسه شورای معاونین با حضور معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور

به گزارش روابط عمومی، جلسه شورای معاونین با حضور معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان در سالن جلسه اداره کل به جهت ارائه عملکرد واحد های تخصصی و بیان چالش های موجود برگزار گردید.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در جلسه شورای معاونین بیان کرد: مسئله بسیار مهمی که در بهزیستی استان سعی کردیم مد نظر قرار بدهیم، ایجاد همدلی و یکصدایی در برنامه ها و فعالیت های مختلف بهزیستی استان می باشد. خوشبختانه همکاران همپای هم هستند و افتراقی بین حوزه های مختلف، مشاهده نمی شود چرا که یک فضای دوستانه در بهزیستی استان بوجود آمده تا اعضا در کنار هم، بهترین نتایج را ببینند.

رضایی در ادامه به افتخارات بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: با تلاش و اهتمام همکاران، بهزیستی استان به صورت دو سال پیاپی در جشنواره شهید رجایی برگزیده گردید. همچنین امسال جزو پنج استان برتر در نظام نامه های نظارتی و حائز مقام اول در هفته بهزیستی بین استان های کشور می باشد.

در ادامه خسرو امیدوار، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان به اهم اقدامات دفاتر مختلف حوزه امور اجتماعی اشاره کرده و گفت: رویکرد جدیدی در دفتر امور بانوان و خانواده اتخاذ کرده ایم و بحث خیریه ها به سمت تخصصی شدن هدایت شده است تا فعالیت ها در این زمینه به نحو احسن انجام شود و طی این اقدام، در بحث درمان ۲۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار بیمه تکمیلی شده اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ادامه داد: یکی دیگر از این اقدامات، برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی در استان برای تمامی دختران زیر ۱۸ سال حوزه امور اجتماعی بود که از نفرات برگزیده جشنواره نیز تقدیر بعمل آمد. همچنین با مشارکت بین بخشی فوق العاده بالا، بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در ۶ ماهه اول سال، برای توانمند سازی جامعه هدف جذب شده است.

امیدوار افزود: در کنار این فعالیت ها، ۲۱ نفر از فرزندان این حوزه عازم سفر زیارتی کربلای معلی شده اند و ۱۴۰ نفر از فرزندان، تحت پوشش بیمه آتیه قرار گرفته اند.   همچنین خانه های نگهداری فرزندان، ایمنی سازی شده و اقدامات لازم برای تجهیز مراکز صورت گرفته است.

وی در خصوص آگاهسازی در حوزه امور اجتماعی گفت: به جهت آگاهسازی مردم، اورژانس اجتماعی در مانور خودروهای امدادی حضور داشته و مددکاران اورژانس در بالغ بر ۸۰ درصد روستا های سطح استان به جهت آگاهسازی حضور یافته اند و با حضور در خانه های بهداشت، دهیاری ها، شوراهای اسلامی، انجمن های مدارس و اولاء مربیان، نسبت به آگاهسازی اقدام نموده اند.

امیدوار به ارائه آمار و عملکرد در خصوص رشد فعالیت های حوزه امور اجتماعی پرداخته و گفت: دراین حوزه شاهد ۲۷ درصد رشد در تعداد مستمری بگیران، ۷۵ درصد رشد در حوزه بانوان سرپرست خانوار، ۳۳ درصد رشد در زمینه آگاهسازی اورژانس اجتماعی، ۳۳ درصد رشد در تامین لوازم منزل و ۸۸ درصد رشد در حمایت از خانواده های صاحب فرزند چندقلو را شاهد بوده ایم. همچنین جذب اعتبار در بخش برنامه های فرهنگی و زیارتی از یک و نیم میلیارد ریال، به ۸/۱۱ میلیارد ریال رسیده و در طرح لبخند مادری بین خانواده های دارای بیش از ۲ فرزند ۳۳ بسته توزیع گردیده است.

پرویز پروین، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان در این نشست عنوان داشت: در حوزه امور توسعه پیشگیری کارهای ویژه ای در سطح استان انجام شده است. از جمله آنها اعزام ۱۰ نفر از بهبود یافتگان به سفر زیارتی کربلای معلی، برگزاری مسابقات ورزشی برای مقیمان کمپ های ترک اعتیاد، جذب پرسنل در تمامی کمپ ها، برگزاری مراسمات افطاری ساده با حضور مسئولین استانی، آموزش مهارت های زندگی برای تمامی مقیمان در مراکز ترک اعتیاد، افتتاح کمپ ماده ۱۶ با ظرفیت ۲۰۰ نفر، جذب اعتبار ۳۳۰ میلیون تومانی، اهدای وام تسهیلات خود اشتغالی به معتادین بهبود یافته، تجهیز مراکز و انعقاد تفاهم نامه با مسئولین استانی در خصوص فعالیت های مشترک و همکاری دو جانبه می باشد.

پروین ادامه داد: در حوزه امور توسعه پیشگیری شاهد رشد ۱۳ درصدی در غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال، رشد ۱۶ درصدی در غربالگری شنوایی، ۲۷ درصد رشد در ارائه مشاوره های ژنتیکی، استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف در برنامه مانا و رشد ۱۳ درصدی در حضور نوجوانان و بانوان در سطح استان، رشد ۱۰ درصدی در اشتغال معتادین بهبود یافته و رشد ۷۷ درصدی در غربالگری اضطراب هستیم و با توجه به برنامه های آگاهسازی، شاهد رشد در شمار تماس گیرندگان خط تلفنی (۱۴۸۰) صدای مشاور نیز می باشیم.

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور در این نشست خواستار ایده ها و راهکار ها شده و اظهار داشت: مسئولین مربوطه در تمامی بخش ها نکته نظرات و نگاه ویژه خود را نسبت به رفع موانع و چالش ها در خصوص ثبت نام مددجویان در مسکن ملی، کاستن از وابستگی دائمی مددجویان به سازمان بهزیستی، خدمت دهی به خانواده های دارای فرزند چند قلو، اصلاح رویه ها و بازنگری فرآیند ها، بهره مندی روستاییان و عشایران از صندوق وام های خرد در محلات کم برخوردار و همچنین نوع و آرایش دستگاه های اورژانس اجتماعی را به صورت مکتوب ارائه بدهند تا با تعامل یکدیگر در صدد رفع مشکلات برآییم.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور به برگزاری برنامه های فرهنگی در هر بخش تاکید کرده و گفت: شیوه زیست افراد و اثر گذاری شرایط در زندگی آنها بسیار تاثیر گذار است و بحث کار فرهنگی در هر حوزه مورد تاکید است. باید نسبت به انجام فعالیت های فرهنگی به صورت نو و خلاقانه در هر واحد بیش از پیش اقدام شود و مسئولین حوزه ها، فعالیت های فرهنگی را دست کم نگیرند.

کد خبر 94091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد