دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی با دادستان مرکز هرمزگان

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان به همراه اعضای شورای معاونین با حضور در دفتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان در زمینه موضوعات اجتماعی و بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی بهزیستی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان به همراه معاونین و مسئولین ستادی این اداره کل با حضور در دفتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با عارف اکبری دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که به منظور گفتگو در زمینه موضوعات اجتماعی و بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی بهزیستی استان انجام پذیرفت ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن خیرمقدم به مدیرکل ، معاونین و مسئولین بهزیستی و تقدیر از زحمات و خدمات شبانه روزی وی و کارکنان خدوم سازمان در سراسر استان ، کار در بهزیستی و خدمت به نیازمندان و افراد دارای معلولیت را ارزشمند و دارای اجر اخروی برشمرد و اظهار کرد: نگاه ما به بهزیستی ویژه است زیرا رسالت بهزیستی رسالتی الهی و خدمت به محرومترین افراد جامعه امری مقدس است .
عارف اکبری در ادامه ضمن ابراز آمادگی خود و مجموعه دادگستری استان جهت همراهی، مشارکت و تسهیل مشکلات جامعه هدف بهزیستی ، خواستار همکاری و همراهی همه دستگاههای اجرایی و صنایع استان با نهادهای حمایتی در راستای ارتقای سطح خدمات، بهتر شدن شرایط و رضایتمندی جامعه گردید.
وی در ادامه با اذعان به گستردگی و تنوع وظایف و ماموریت های بهزیستی بیان کرد: در صورت تعامل بیشتر بهزیستی و دستگاه قضایی و همکاری سایر دستگاههای متولی در امر آسیبهای اجتماعی ،بسیاری از معضلات اجتماعی بهتر و موثر تر حل و کاهش خواهد یافت.
اکبری در پایان بر لزوم تشکیل منظم جلسات کمیته هماهنگی ماده ۱۶ از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید و از برگزاری جلسه مذکور در محل مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین موضوع ماده ۱۶ در آینده ای نزدیک خبر داد.
سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز در این جلسه ضمن تبریک انتصاب آقای عارف اکبری به سمت دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان ، مختصری از وظایف سازمان بهزیستی و گستره خدمات این سازمان به اقشار مختلف جامعه از قبل از تولد تا سالمندی ارائه نمود .
وی همچنین به معرفی معاونت ها ، شرح وظایف و بخشی از عملکرد بهزیستی استان پرداخت و بیان کرد : در سال گذشته ۸۰ درصد کودکان و نوزادان استان ، تحت پوشش غربالگری بینایی و شنوایی قرار گرفتند.
جهانشاهی همچنین از رشد ۹۲ درصدی ارائه خدمت به افراد پشت نوبت در سال گذشته خبر داد و گفت : ۳۱ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی در استان فعال بوده که درمراکز شبانه روی جمعا نزدیک به ۶۳۷ نفر شامل سالمندان ، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی نگهداری می شوند . درمراکز روزانه توانبخشی نیز نزدیک به ۸۵۰ نفر از خدمات آموزشی و توانبخشی ، حرفه آموزی و کارگاه تولید حمایتی بهره مند گردیده اند.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه به ارائه بخشی از فعالیت های بهزیستی در حوزه پیشگیری ، درمان و کاهش آسیب اعتیاد پرداخت و بیان کرد : تعداد مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی در استان ۳۱مرکز است که از این تعداد ۸ مرکز در زمینه کاهش طلاق فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد : اداره کل بهزیستی استان هرمزگان ۷۸ مرکز درمان و کاهش آسیب از اعتیاد دارد .
وی در خصوص خدمات ارائه شده در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین موضوع ماده ۱۶ گفت : یکی از مشکلات بهزیستی استان عدم همخوانی هزینه‌های نگهداری از معتادین با سرانه‌ی پرداختی است. سرانه برای نگهداری از هر نفر ۶۰ هزار تومان است که به هیچ عنوان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطرنشان‌کرد: سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۱۵ نفر خدمات درمان اعتیاد در مراکز تحت نظارت بهزیستی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد بهزیستی بار آسیب‌ها را به تنهایی بر دوش می‌کشد از این رو لازم است، صنایع، شهرداری‌ها و خیرین نیز به کمک ما بیایند زیرا کاهش و رفع آسیب ها به خصوص آسیب های اجتماعی نیازمند هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه ها و همراهی آحاد جامعه است.
در ادامه این جلسه معاونین و مسئولین ستادی بهزیستی هرمزگان ، مسائل و مشکلات حوزه تخصصی خود را عنوان کرده و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.
کد خبر 93986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد