تشریح فعالیت تیم های فوریت اجتماعی، انجام مداخلات و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی یا بحران‌  (محب)

به گزارش روابط عمومی، پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان از فعالیت تیم های فوریت اجتماعی و انجام مداخلات و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی یا بحران‌ (محب) با هدف کاهش اختلالات و مشکلات روانی- اجتماعی ناشی از بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و بلایای طبیعی در سطح استان خبر داد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی تصریح کرد: طرح محب به ارائه خدمات آموزشی، روان شناختی و اجتماعی به افرادی که در اثر وقوع بلایای طبیعی ویا انسان ساخت آسیب دیده اند می پردازد.

پروین یادآورشد: پس از حوادث و بلایای طبیعی، مشکلات و فشارهای روانی بازماندگان حادثه به شکلی غیر قابل پیش‌بینی زیاد می‌شود که اگر از طریق حمایت‌های روانی، اجتماعی، روان‌شناسی و مددکاری کاهش پیدا نکند، آسیب‌های جدی و عمیقی را برای فرد و جامعه بوجود می‌آورد.

این مسئول اضافه کرد: عضای تیم محب بعد از وقوع حادثه در محل حضور می یابند و به صورت فعال اقدام به شناسایی و غربال افراد متاثر از واقعه می نمایند و نیازی نیست تا افراد به محل خاصی جهت دسترسی به خدمات طرح محب مراجعه کنند بلکه خدمت در محل خود فرد ارایه می شود و این طرح در تمامی شهرستانهای استان اجرا می گردد.
 

شایان ذکر است : گروه های طرح محب درتمام شهرستان های استان فعال بوده و در زمان های بحرانی اقدامات لازم را انجام می دهند که  توسط ستاد بهزیستی استان سازماندهی و نظارت می گردند. از جمله اقدامات تیم های فوریت اجتماعی (محب)، مداخلات و حمایت های روانی- اجتماعی در سیل شهرستان گرمی، بیله سوار، مشگین شهر و انگوت و ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری به آسیب دیده گان از حوادث بوده است.

کد خبر 93445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد