تشریح فعالیت های مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی و مدیریت مورد و هم اندیشی با کارشناسان حوزه اعتیاد

در این هم اندیشی که با حضور روسای مراکز تامین و توسعه شهید صبوری و فیاض بخش، کارشناسان و صاحبان مراکز اقامتی و مرکز ماده ۱۶ شهرستان اردبیل برگزار گردید در خصوص اهداف و فعالیت های مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان تبادل نظر انجام گرفت.

 معاون امور توسعه پیشگیری با  تشریح فعالیت های مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و مدیریت مورد از اهمیت مراقبت بعد از خروج معتادین خبر داد.

پرویز پروین در خصوص لزوم توسعه مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و نیاز معتادین نیازمند جهت بهره مندی از خدمات تاکید کرد.

پرویز پروین اهداف مرکز را ارتقاء سلامت روانی اجتماعی و کیفیت زندگی افراد در فرآیند درمان اعتیاد با هدف مانایی در درمان و تسهیل جامعه پذیری و صیانت اجتماعی افراد در مسیر درمان قلمداد نموده و شناسایی و اولویت بندی نیازهای فرد در مسیر درمان، کمک به تداوم مراقبت و درمان جسمی و روانی، تسهیل دسترسی به محیطی امن، حمایت کننده از سبک زندگی بدون مواد برای افراد در حال بهبودی و بی بضاعت، افزایش دسترسی به خدمات حمایتی پس از درمان، تلاش در جهت ایجاد یا تقویت شبکه اجتماعی افراد در مسیر درمان، آماده ساختن خانواده جهت پذیرش فرد در مسیر درمان، مشاوره و حمایت یابی در زمینه دسترسی به خدمات اولیه به مراجعین و خانواده های  آنان را مورد تاکید قرار داد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان به مواردی همچون خدمات اسکان و سر پناه، آماده کردن خانواده در جهت پذیرش معتاد بهبود یافته، حمایت و کمک های معیشتی و در صورت نیاز ارجاع فرد و خانواده به کمیته امداد، آموزش مهارت های زندگی، خدمات مشاوره، روانشناختی فردی و خانوادگی، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی، ارجاع و پیگیری حقوقی و قضایی، خدمات بهداشت و درمان و امور مرتبط با برقراری بیمه، اقدام و پیگیری جهت اوراق هویتی را از دیگر اهداف این مرکز دانست.

در این نشست که روسای مجتمع های شهید فیاض بخش و شهید صبوری و کارشناسان پیشگیری و درمان اعتیاد و همچنین صاحبان مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین و مرکز ماده ۱۶ شهرستان اردبیل حضور داشتند پس از بحث و بررسی در خصوص مسایل و مشکلات ناشی از اجرای طرح مذکور بررسی و راهکارهای لازم را ارایه داد.

کد خبر 93359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد