کارگاه آموزشی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳تا ۶سال

کارگاه آموزشی یک روزه برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳تا ۶ساله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ یک دوره کارگاه آموزشی با محوریت برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳تا ۶سال به همت دفتر پیشگیری از معلولیتهای معاونت پیشگیری بهزیستی استان و با حضور آمنه همت معاون پیشگیری بهزیستی استان و تعداد ۴۹ نفر از مربیان مراکز جامع سنجش بینایی  آموزش و پرورش استثنایی استان با سه محور پیشگیری از تنبلی چشم، سنجش شنوایی پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و مراقبت سلامت در محل سالن آموزش بهزیستی استان برگزار شد .

در این کارگاه آموزشی با تدریس عباس رجبی معاون آموزش پرورش استثنایی هرمزگان ، محمد طیاری بینایی سنج و مجری برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳تا ۶ سال برگزار شد ، شرکت کنندگان در خصوص اجرای دقیق برنامه غربالگری بینایی ونیز چگونگی نحوه  انجام کار با E چارت آموزش های لازم را فرا گرفتند.

آمنه همت معاون پیشگیری بهزیستی استان گسترش زمینه های همکاری مشترک فی ما بین بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی به منظور شناسایی و درمان به هنگام و ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان را از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی عنوان کرد و افزود : تنبلی  چشم از بیماری های شایعی است که در سنین ۶ تا ۹ سالگی بروز پیدا می کند و اگر قبل از هفت سالگی تشخیص داده و درمان شود، امکان اصلاح آن به صورت کامل وجود دارد. ولی در صورت عدم درمان و توجه در این سن، می تواند عوارض خطرناکی را برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد.

همت تصریح کرد : خم شدن و همچنین بستن یک چشم ، کج شدن غیر طبیعی سر ، عدم تشخیص دور یا نزدیک بودن یک شی ، عدم تقارن در چشم ها ، چشمی که چرخشش به سمت بیرون یا داخل سرگردان است و نمی تواند تمرکز کند ، پلک زدن های سریع یا بستن چشم از جمله علائم رایجی که برای این بیماری وجود دارد .

کد خبر 93281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد