در رسانه | مسابقات پاراآسیایی هانگژو دختر مازندرانی نخستین طلای کاروان تکواندو را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسابقات پاراتکواندو در چهارمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو روز سه شنبه دوم آبان ماه با حضور چهار نماینده ایران در دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد که روزا ابراهیمی موفق به کسب اول نشان زرین طلا در هر دو گروه بانوان و آقایان شد، هر چهار نماینده ایران به کسب نشان های خوشرنگ طلا و نقره شدند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان، روزا ابراهیمی دور نخست «لیو جی» از چین را ۹ بر ۸ از پیش روی برداشت و سپس در فینال برابر «دوسمالووا» از قزاقستان قرار گرفت. نماینده شایسته ایران در این دیدار ۳۴ بر ۱۵ مقتدرانه حریف را شکست داد و نشان طلا را بر گردن انداخت.

ابراهیمی اولین دختر طلایی پاراتکواندو ایران در اولین حضور پاراتکواندو در بازی های پاراآسیایی هانگژو لقب گرفت و نام خود را در تاریخ این رشته جاودانه کرد.

روزا ابراهیمی تکواندوکار چالوسی از استان مازندران سومین مدال طلا خود در سال ۲۰۲۳ را به دست آورد و اولین طلای کاروان تکواندو ایران در بازی های آسیایی را به نام خود ثبت کرد، او در سال ۲۰۲۳ به پنج مسابقه برون مرزی اعزام شد که در ۳ رویداد صاحب گردن آویز طلا شد که مهترین آن رقابتهای قهرمانی پاراآسیا لبنان و بازی های آسیایی هانگژو بود تا قدم به قدم برای راهیابی به رقابت پاراالمپیک نزدیک شود تا اولین پاراتکواندو مازنی راه یافته میدان بزرگ المپیک باشد.

از جمله مدالهای این تکواندوکار خوش آتیه دو طلا مسابقات قهرمانی آسیا لبنان، جام ریاست فدراسیون جهانی ترکیه،چهار نقره مسابقات کسب سهیمه بازی های آسیایی بحرین، مسابقات پاراآسیایی ویتنام، مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی ایران، تورنمنت بین المللی ترکیش و دو مدال برنز گرندپری عربستان و مسابقات قهرمانی اروپا فرانسه است.

کد خبر 93212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد