حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی به والدین، هدف اصلی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در جلسه افتتاحیه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست"، گفت: هدف عملیاتی این کارزار رسانه‌ای، حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی به والدین درخصوص توجه و لزوم برقراری ارتباط سازنده و دوستانه با فرزندان و افزایش دانش آنها درزمینه پیشگیری از اعتیاد است. جوانانی که با والدین خود احساس نزدیکی می‌کنند، کمتر از سایرین به مواد اعتیادآور روی می‌آورند .

دکتر مسعود فیروزی، افزود: والدینی که نسبت به ایمن سازی فرزندان خود دغدغه دارند، همواره باید به سوال‌هایی از قبیل اینکه فرزندشان الان کجاست، چه کار می‌کند، با چه کسی است و... پاسخ دهند. والدین بایددوستان فرزندان‌ خود را بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کنند. در خانواده‏هایی که نوجوانان بدون اطلاع و نظارت فعال والدین اوقات فراغت خود را در بیرون از خانه  سپری می‌کنند، احتمال مصرف دخانیات و مواد مخدر دور از انتظار نمی‏باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تصور می‌کنید که فرزندتان ممکن است در معرض اعتیاد به انواع مواد قرار بگیرد یا دوستان و همسالانی این چنینی دارد، توصیه می‌شود حتماً با خط ملی اعتیاد 09628تماس بگیرید و از مشاورین و راهنمایی متخصصین در این حوزه برخوردار شوید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه کارزار رسانه‌ای با کمترین هزینه جمعیت وسیعی از مخاطبین را تحت پوشش برنامه قرار می دهد، گفت: در کارزار رسانه‌ای  یک پیام واحد و مشخص که بر مبنای منابع موثق علمی طراحی شده در یک دوره زمانی معین از طریق کانال‌های اطلاع رسانی متنوع و رسانه‌های مختلف به جمعیت خاص مخابره می‌شود. کارزاررسانه ای پیشگیری از اعتیاد در بازه زمانی 2الی 15آبان ماه با موضوع اختصاصی "آیا می دانی الان فرزندت کجاست؟" با همکاری تمام ادارات وظرفیت‌های استانی برنامه ریزی واجرا می گردد. مخاطب اصلی این کارزار، والدین می‌باشند .

وی خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال گذشته کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با موضوع کلی "والد آگاه ،فرزندایمن "وموضوع اختصاصی آیا دوست فرزندت را می شناسی؟ درسطح استان اجرا گردیدکه با توجه به نزدیکی به ایام نوروزاین کارزار درسال جدید نیز اجرا ودرهفته مبارزه با موادمخدر نیز با استفاده از ظرفیت درون سازمانی وبرون سازمانی با تلفیقی از پیام های پیشگیری از اعتیاد جهت عموم مردم توانست  درفضای مجازی بیش از 16 میلیون و 500 مخاطب را تحت پوشش برنامه های آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد قراردهد. همکاری دستگاه های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد واداره ورزش وجوانان درسال گذشته منجر به توسعه این برنامه گردید که از ظرفیت حداکثری خود در بسط و توسعه این برنامه استفاده نمودند.

فیروزی تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های این روزهای والدین مخصوصا آنهایی که فرزند نوجوان و جوان دارند رو آوردن به سمت مواد و اعتیاد است. اعتیاد می‌تواند مشکلات زیادی را برای آینده فرزندان و سلامت جسمی و روانی آنها ایجاد کند.  والدین باید زمانی را به فرزندان خود اختصاص دهند و به‌طور منظم و هفتگی با آنها برنامه‌ریزی کنند و به کارهای مختلف بپردازند. متاسفانه برخی خانواده‌ها برای جلوگیری از تحریک حس کنجکاوی در فرزندان خود، از مطرح کردن مسائل و ارائه اطلاعات صحیح به آنها خودداری می‌کنند. والدین نباید فراموش کنند که اگر اطلاعات صحیح را به فرزندان خود ندهند، ممکن است اطلاعات غلط را از دوستان خود کسب کنند.

کد خبر 92931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد