کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در زنجان آغاز شد

سرپرست بهزیستی استان زنجان از آغازاجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد همزمان با سراسر کشور در زنجان خبرداد و گفت: این کارزار از۲ الی ۱۵ آبان ماه با موضوع اختصاصی "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست" جهت اگاهسازی  والدین و حساس سازی آنها  با همکاری ادارات  برنامه‌ریزی و اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لوبا بیان اینکه مخاطب اصلی این کارزار والدین است، عنوان کرد:  کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در اسفند ماه سال گذشته با موضوع کلی "والد آگاه ،فرزندایمن " و موضوع اختصاصی آیا دوست فرزندت را می‌شناسی؟ درسطح استان اجرا گردید و امسال نیز تلاش می کند تا نسبت به غیبت های طولانی و ساعات نبود فرزندان در منزل حساس سازی نماید. 

وی حساس سازی، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی را از راهبردهای مهم کارزار رسانه‌ای والد آگاه ، فرزند ایمن برشمرد و افزود: در اجرای این طرح اعضای تیم‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، مراکز تحت نظارت و اداره‌های بهزیستی شهرستان‌های تابعه استان همکاری می‌کنند تا اطلاع رسانی به گروه‌های مخاطب گسترش یافته و دانش و مهارت والدین پیرامون پیشگیری از اعتیاد افزایش یابد.

این مقام مسئول  ادامه داد: این کارزار با ارائه بسته‌های آموزشی به شهروندان و تبلیغات محیطی و رسانه ای و با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور تلاش می کند به والدین یادآوری کند که با پیوند قوی بین والدین و فرزندان خطر آسیب های اجتماعی و اعتیاد  در خانواده کمتر می شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارتهای زندگی  باید با رعایت سن مخاطبین و بصورت واضح و روشن و با زبانی ساده و قابل فهم و بدون پیچیدگی و همراه با خلاقیت و نوآوری، محصولات تازه‌ای را به جامعه ارائه نماید. خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیازمند تقویت مهارت‌های مقاومت فردی و اجتماعی آحاد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان هستیم تا با مداخله مطلوب در گرداب آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرند.

خدابنده لو به خط ملی اعتیاد اشاره کرد و تاکید کرد: مرکز خط ملی اعتیاد به شماره ( ۰۹۶۲۸ )، راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می نماید. ساعات کار این مرکز ۸ صبح تا ۸ شب است و شهروندان می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۲۸ بدون کد، با مرکز تماس حاصل نموده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

کد خبر 92905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد