راهکار امام جمعه بوشهر برای حل مشکل مسکن معلولان + تصاویر

رضا محمودی سرپرست به اتفاق معاونین اداره کل بهزیستی استان بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این دیدار آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: بهزیستی با قشر آسیب پذیری سر و کار دارد بنابراین ایجاد توانمندسازی کاری و روحی برای جامعه هدف بسیار مهم است که این افراد بتوانند تولید درآمد برای خود داشته و از جهت روحی روانی در خود توانمندی احساس کنند.

امام جمعه بوشهر بر پیشگیری از معلولیت در جامعه تاکید کرد و گفت: در این رابطه باید فرهنگی در جامعه نهادینه شود که از معلولیت جلوگیری کند و برای آن مقداری که قابل پیشگیری است پروژه و برنامه تعریف شود.
وی بر توجه به زیرساخت‌های خدماتی برای معلولان تاکید کرد و ابراز داشت: زیرساخت‌های خدمات به معلولان در چند مورد اولویت دارد که مهمترین آن اشتغال و بعد مسکن و ازدواج، آماده سازی جغرافیای حرکت و نیز توجه به فرزندان آنها است.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اشتغال معلولان می‌تواند مشکلات آنان را در ابعاد مختلف روحی و روانی برطرف کند گفت: بسیاری از این افراد اگر اشتغال پیدا کنند مشکلاتشان از لحاظ روحی و روانی برطرف می‌شود.
امام جمعه بوشهر خواستار حل مشکل مسکن معلولان شد و گفت: بایستی برای مسکن معلولین تدبیر شود که در سطح شهر شهرستان زمینی که اختصاص داده می‌شود طی یک تعاونی برای آنها ساخته و بعد از این افراد قسط گرفته شود؛ این یکی از راههای خانه دار شدن افراد معلول است. یا اینکه دو قطعه زمین به آنها داده شود که بتوانند با فروش یک قطعه آن، قطعه دیگری را احداث کرد.
وی با بیان اینکه کار را باید برای این مجموعه ساده کرد تا به آنان کمک شود اظهار داشت: در رابطه به ازدواج معلولان کوشش شود که بتوانند در سن کمتر به ویژه خانم‌ها بین 20 تا 25 سال ازدواج کنند و از آن طرف فضا برای ازدواج آسان و کمک به زندگی آنها فراهم شود.
آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به موضوع رفت آمد معلولان و نبود وسیله ایاب و ذهاب مناسب در استان گفت: در حوزه حرکت این قشر و وسیله ایاب و ذهاب این افراد بایستی تدبیری شود که رفت و آمد آنان راحت‌تر صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر توجه به ورزش معلولان تاکید کرد و گفت: برای ورزش معلولان زمینی تهیه شود و به تدریج در حد استانداردهای بین المللی احداث با تجهیزات خوب مجهز شود در حدی که تیم ملی هم بتواند در همین شهر اردو بزند و تمرین کند؛ بنابراین تا می‌توانید افق خود را برای استان بلند ببینید.

کد خبر 92820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد