هفت مرکز در قم عهده دار نگهداری از کودکان بی سرپرست هستند

قم - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: هفت مرکز در قم عهده دار نگهداری از کودکان بی سرپرست هستند و ۱۰۹ کودک در این مراکز نگهداری می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید صادق میرئی روز یکشنبه در مراسم «تقدیر از خانواده هایی که کودکان معلول و با نیازهای خاص را به فرزندخواندگی پذیرفتند»، افزود: همچنین در بحث فرزندخواندگی، در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ کودک به صورت فرزندخوانده واگذار شدند و این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۳۵ فرزند رسید که رشد بالایی داشت و در ۶ ماهه نخست سال جاری هم ۱۱ کودک از طریق فرزندخواندگی واگذار شده اند.

وی با تقدیر از همه حامیان بهزیستی، پذیرش فرزندان با نیازهای خاص را دارای ارزش معنوی برشمرد و گفت: هدف سازمان بهزیستی از برگزاری این برنامه، به نوعی جهاد تبیین و فرهنگ سازی برای فرزندخواندگی است تا خانواده هایی که تمکن و شرایط لازم برای این کار انسانی و عاطفی را دارند، بیشتر به این مهم تمایل پیدا کنند و کودکان معصوم دارای شرایط خاص در شیرخوارگاه و مراکز بهزیستی نمانند و جمع گرم خانواده و آعوش پرمهر مادر را تجربه کنند.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: کودکان سالم در نخستین فرصت به فرزندخواندگی می روند و متاسفانه در مراکز بهزیستی کودکانی با شرایط خاص کم نیستند و کمتر خانواده ها حاضر به پذیرش آن ها می شوند؛ لذا از این طریق اعلام می کنم ما در کنار این خانواده ها هستیم و شما را حمایت می کنیم.

میرئی با اشاره به راه اندازی مجتمع های شوق زندگی در استان ها با همکاری دستگاه قضایی و بهزیستی و اداره های مرتبط خاطرنشان کرد: مجتمع شوق زندگی سعی دارد با بهره‌گیری از توان تخصصی مددکاران و روانشناسان، کودک را به خانواده اصلی بازگردانده، در صورتی که پس از بررسی‌های کارشناسی این امر محقق نشد سعی در انتخاب بهترین خانواده برای این کودکان خواهیم کرد. این مجتمع بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که در سال ۱۳۹۹ از سوی رییس جمهور ابلاغ گردیده راه اندازی خواهد شد و با استقرار نمایندگان دستگاه های مرتبط، امور فرزندخواندگی و مباحث مربوطه با سرعت بیشتری انجام می شود.

در این مراسم که در سالن اجتماعات بهزیستی قم ترتیب یافت، از هشت خانواده فرزندپذیر با شرایط خاص تجلیل شد و موضوع هایی مانند آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در خصوص شیوه نامه مراقبت موقت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، همکاری نهادهای مرتبط در تسریع فرآیند واگذاری کودکان و بهره مندی از آغوش گرم خانواده، انتقال تجربیات و هم افزایی خانواده های فرزندپذیر بیمار و،اصلاح برخی فرایندها جهت تسریع در تعیین تکلیف کودکان و نوجوانان، به بحث و هم اندیشی گذاشته شد.

کد خبر 92642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد