بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نابینا تحت پوشش بهزیستی هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و۵۰۰ فرد نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی هستند و یک هزار و ۷۶۳ نفر مستمری بگیر بوده و مابقی از سایر خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با شعار "تلفیق اجتماعی نابینایان، ترسیم فردایی بهتر" عنوان کرد: ۲ انجمن مختص نایبینایان و کم بینایان با هدف خدمت رسانی در زمینه ی فرهنگی، ورزشی، مددکاری و درمان و بهبود سطح آگاهی و ارتقاء اعتماد به نفس  در شهرستان زنجان با ۵۰۰ عضو و در شهرستان خدابنده با ۳۰۰ عضو فعالیت می کنند.

وی با اشاره به توانمندی ها و استعدادهای افراد نابینا در تمامی زمینه ها علی الخصوص در زمینه ی تحصیل اظهار کرد: ۱۱۳ دانش آموز و ۲۹ دانشجوی تحت پوشش از خدمات تحصیل رایگان در دانشگاه آزاد و کمک هزینه تحصیلی در مدارس و سایر موسات آموزشی بهره برده و ۲۴ فرد نابینا و کم بینا دانشجو و یا فارغ التحصیل مقطع دکترا هستند.

سرپرست بهزیستی خاطرنشان کرد: این سازمان خدماتی چون  آموزشی توانبخشی، حمایت های رفاهی و اجتماعی را ارایه می دهد  و طرح های متعددی را با هدف افزایش سطح استقلال و کیفیت زندگی افراد دارای آسیب بینایی اجرا می کند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در قالب مراکز تخصصی و توانبخشی مبتنی بر جامعه، برنامه پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک، ارائه وسائل کمک توانبخشی، پرداخت کمک هزینه معیشتی و تحصیلی، حق پرستاری و مددکاری، اجرای برنامه های توانمندسازی به صورت آموزشی، هنری و ورزشی و آموزش مهارت های شغلی و رایزنی با دستگاه های اجرایی در راستای تسهیل اشتغال افراد نابینا و کم بینا، بخشی از تلاش هایی است که در مسیر تبلور استعدادهای این افراد و بهره گیری از ظرفیت های ارزنده آنان در جامعه انجام می شود.

کد خبر 91932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد