پیام مدیر کل بهزیستی هرمزگان به مناسبت روز جهانی عصای سفید

مدیر کل بهزیستی هرمزگان به مناسبت بیست ‌وسوم مهرماه، روز جهانی عصای سفید با شعار« تلفیق اجتماعی نابینایان، ترسیم فردایی بهتر» پیامی صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در متن پیام سامیه جهانشاهی آمده است : 

پانزدهم اکتبر ، ۲۳ مهرماه در سال ۱۹۵۰ میلادی به همت سازمان یونسکو و شورای جهانی نابینایان روز جهانی عصای سفید نام گذاری شده است، تا افراد سالم در دنیا بدانند روشندلان هم عضوی از جامعه متمدن هستند و حقوق اجتماعی به حقی دارند که به جای ترحم ورزیدن باید برای احقاق آن تلاش کنیم.

بدون شک ساختن زندگی بهتر برای این افراد مستلزم همکاری تمامی بخش‌های جامعه و اجرای صحیح کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و قانون حمایت از حقوق معلولان است و در این میان سازمان بهزیستی به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی تلاش می‌کند از طریق رایزنی با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظارتی مسائل نابینایان را مطرح و مطالبات آنها را پیگیری کند.

 تعداد بالغ بر ۴ هزار نابینا و کم بینا در استان ۱۶.۵ درصد از جمعیت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هرمزگان را تشکیل می دهند . این اداره کل بر اساس اهداف و شرح وظایف خود کوشیده است با سنجش دقیق سطح نیازهای افراد دارای معلولیت بینایی و انطباق نوع خدمات با سطح عملکرد و میزان محدودیت‌های این افراد، فرایند خدمت رسانی به آنها را براساس نیازهای روز گسترش داده و به سهم خود زمینه توانمندسازی و تلفیق اجتماعی آنها را فراهم کند.

اینجانب بر خود لازم می دانم فرا رسیدن بیست و سوم مهرماه، روز جهانی نابینایان و عصای سفید  را به تمامی عزیزان روشندل و روشن ضمیر جامعه ، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزون و بیش از پیش این عزیزان را مسألت می نمایم.

سامیه جهانشاهی 

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان 

کد خبر 91909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد