پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز جهانی و هفته ملی نابینایان پیامی را منتشر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

«کور آن نیست که چشمش نابینا باشد، بلکه کور واقعی آن است که دیده بصیرتش کور باشد»

(پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، کنز العمّال صفحه ۱۲۲۰)

همه ساله ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه، به عنوان روز جهانی ایمنی عصای سفید و نابینایان نامگذاری شده است. روزی که به پاس قدردانی و گرامیداشت دستاورد های نابیایان، چه نابینایانی که از بدو تولد با این مشکل مواجه هستند چه آنهایی که طی سانحه ای، بینایی خود را از دست داده اند؛ در تقویم نامگذاری شده است.

نابینایان همان کسانی هستند که تپیدن قلب زندگی و زدن نبض طبیعت را احساس می کنند و با تعمق در گردش حکیمانه چرخ روزگار، به میهمانی همه نشانه های خلقت می روند.

حتی به بهانه روز جهانی نابینایان هم که شده، بر ما واجب است که با دانستن راه و روش صحیح برقراری ارتباط با نابینایان، به آنها با نگاه ترحم نگاه نکنیم چرا که در طول تاریخ، نابینایان نام آوری بوده اند که افتخارات بسیار بزرگی را کسب کرده اند و بار دیگر ثابت کرده اند که حتی نابینایی هم مانع آنها نشده و ما نیز میتوانیم با نگاهی انسانی، تعاملی سازنده با آنها داشته باشیم.

اینجانب نیز فرارسیدن روز جهانی نابینایان را به تمامی نابینایان عزیز و خانواده محترمشان تبریک گفته و برای یکایک این بزرگواران، آرزوی توفیق روز افزون، موفقیت و سلامتی دارم.

                                                                                                                                                              حامد رضایی

                                                                                                                                                  مدیرکل بهزیستی استان اردبیل

کد خبر 91801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد