توسعه برنامه‌های اجتماع محور در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها به خصوص اعتیاد در اولویت قرار دارد

مهری سادات موسوی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: توسعه برنامه‌های اجتماع محور در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها به خصوص اعتیاد در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان،  معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: در زمینه بازتوانی معتادان بهبودیافته باید زمینه توانمندسازی و صیانت از این افراد فراهم شود تا از بازگشت مجدد این افراد به چرخه اعتیاد و مصرف مواد مخدر جلوگیری شود.

وی، به حمایت بیشتر از خانواده معتادان با هم‌افزایی سایر نهادها وتشکل‌ها تاکید کرد و گفت: خانواده معتادان بیشترین افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند که می‌توان با رفع مشکلات این خانواده‌ها و توانمندکردن آنها زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی که گریبان آنها را  خواهد گرفت، پیشگیری کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی تک عاملی نیستند و علت‌های مختلف دارند،گفت: رسانه‌ها، آموزش و پروررش، مراکز علمی و پژوهشی باید در این زمینه فعالیت‌های خاص و پیشگیرانه و آموزشی داشته باشند تا بتوان از بروز این آسیب‌ها پیشگری کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ۱۶۱ خدمت به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: هم‌اکنون ۷.۵ میلیون نفر در کشور زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند که این سازمان بالاترین تنوع خدمات و همچنین فعالیت را در سطح کشور دارد.

معاون سلامت  اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به برخی کمبود در این سازمان از جمله نامشخص بودن وضعیت شغلی کارکنان اورژانس اجتماعی، فرسوده بودن ناوگان اورژانس اجتماعی، کم توجهی برخی مدیران به جایگاه اورژانس اجتماعی و همچنین موازی‌کاری و هم‌پوشانی برخی فعالیت‌های این سازمان با سایر سازمان‌ها اشاره کرد وگفت: سازمان بهزیستی هم اکنون یکی از متولیان ساماندهی کودکان وکاروخیابانی است اما در بیشتر حوزه‌ها عمده کار بر عهده سازمان بهزیستی قرارداده شده‌است. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره اهمیت فعالیت در سازمان بهزیستی برای رفع مشکلات افراد با نیازهای خاص و جامعه هدف این نهاد گفت:فعالیت در این سازمان کار ارزشمند است. 

محسن حسین میرزایی افزود: خدمت ‌رسانی مطلوب به این قشر نیازمند همکاری، هم‌افزایی و مشارکت همه بخش‌ها و نهادهاست.

وی اظهارداشت:تشکیل نهادها و سمنها و تشکل‌های مردم نهاد در سراسر استان مطابق با ماموریت‌های بهزیستی ضروری است. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۱۰ برنامه در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان تهیه شده است و تا پایان سال سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان نیز تصویب خواهد شد. 

شهرام خواجوی افزود: تهیه این سند با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از ابتدای دولت سیزدهم در دست تدوین است.

وی به محرومیت‌های تاریخی استان در همه بخش‌ها اشاره کرد و گفت: بررسی آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در استان یک ضرورت‌ است که تا کنون ۱۷کمیته بررسی آسیب‌های اجتماعی فعال شده است.

وی به افزایش آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان یک راهکار برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اشاره کرد. 

کد خبر 91707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد