در رسانه| واقعه طلاق در مازندران ۱۵ درصد کاهش یافت

ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: واقعه طلاق ۱۵ درصد در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه بررسی معضل کودکان کار و خیابانی مازندران گفت: گسترش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و کودکان کار و خیابانی از اهداف معاندان در تقابل با انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی واقعه طلاق و ۱۸ درصدی خودکشی در مازندران آن را نتیجه سیاست پایدار دولت سیزدهم دانست و افزود: اداره کل امور اجتماعی استانداری و بهزیستی مازندران باید در زمینه کودکان کار و خیابانی در استان نقشه راه تدوین کنند.

سلگی خاطر نشان کرد: با عزم قاطع مدیریت ارشد اجرایی استان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و بیمه سلامت رایگان در مناطق آسیب مازندران اجرایی شد.

این مسئول با اظهار نگرانی از رشد حاشیه نشینی در مازندران بویژه در منطقه غرب استان افزود: رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی در شهرستان‌ها مأموریت کلیدی فرمانداران است.

وی با اشاره به ضرورت توجه شهرداران به مسئله کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها نباید با تعارف در حوزه آسیب‌های اجتماعی کم کاری کنند و هرگونه تعلل مدیران مربوطه به عنوان ترک فعل قلمداد خواهد شد.

وی لزوم فرهنگ سازی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه در عرصه کودکان کار و خیابانی را یادآور شد و افزود: برخورد با مافیای بکارگیری کودکان کار در مازندران تشدید خواهد شد.

معاون استاندار مازندران راه اندازی شوراهای اجتماعی در استان‌ها را نشانه عزم جدی دولت در این زمینه دانست و افزود: با هدف مشارکت فعال مردم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشه راه درازمدت و پایدار در این حوزه تدوین خواهد شد.

حجت‌الاسلام ملکی رئیس کارگروه علمی و عملیاتی ساماندهی کودکان کار وزارت کشور نیز در این جلسه با تاکید بر عزم جدی دولت سیزدهم در عرصه مردمی سازی فرآیندهای مربوط به حوزه اجتماعی رئوس برنامه‌های اجرایی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی را تشریح کرد.

کد خبر 91642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد