در رسانه| همکاری یک هزار روانشناس با بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از همکاری یک هزار روانشناس با بهزیستی استان خبر داد و افزود: ۲۵۰ نفر از این روانشناسان در بخش دولتی و مابقی در بخش غیردولتی مشغول فعالیت هستند.

آسا خبر، فرگل صحاف صبح امروز در نشست موضوعی که در خصوص هفته سلامت روان برگزار شد، «سلامت روان حق همه ی افراد است» را شعار امسال این هفته اعلام و اظهار کرد: بحث سلامت روان از جمله موضوعاتی است که ضرورت حفظ، ارتقاء و تامین آن همواره جزء اولویت های تمام جوامع می باشد.

وی افزود: جامعه ایده آل و آرمانی جامعه ایست که تمامی افراد آن در سطح بالایی از سلامت از جنبه های مختلف قرار دارند.

صحاف با بیان اینکه رسالت علم روانشناسی، شفای روح است، با اشاره به تصویب «برنامه اقدام جامع سلامت روان» از سوی سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۳ ادامه داد: این برنامه که برای اجرا در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰  در نظر گرفته شده بود ولی با این حال همچنان پابرجاست و اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در راستای عمل به این برنامه تمامی اعضای WHO متعهد شده اند تا اقدامات اختصاصی برای ارتقای سلامت روان و همکاری جهت رسیدن به اهداف مشترک تعیین شده انجام دهند.

اهداف اجرای «برنامه اقدام جامع سلامت روان»

مدیرکل بهزیستی استان اقدام، ارتقای سلامت روان، پیشگیری از اختلالات روانی، مراقبت، تسهیل بهبودی، ارتقای حقوق انسانی و کاهش مرگ و میر را از جمله اهداف اجرای برنامه اقدام جامع سلامت روان برشمرد.

بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی کشور متولی سلامت اجتماعی است، افزود: این سازمان طبق ماموریت ذاتی و قانونی خود در گستره بزرگی از فعالیت های خود مشغول ارائه خدمات روان شناختی و اجتماعی به آحاد مردم جامعه است.

همکاری یک هزار روانشناس با بهزیستی استان

صحاف با بیان اینکه تمامی فعالیت های سازمان بهزیستی ارتباط تنگاتنگی با حوزه روانشناسی دارد، ادامه داد: این سازمان جزء نهادهایی است که بیشترین ظرفیت را برای مشارکت در خدمات روانشناختی فراهم کرده است، بطوریکه در حال حاضر نزدیک یک هزار روانشناس تحت نظارت این سازمان مشغول ارائه خدمات به هم استانی های عزیز می باشند که ۲۵۰ نفر از آنها در بخش دولتی و مابقی در بخش غیردولتی مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: همشهریان با مشاروه های حضوری و تلفنی می توانند از خدمات روانشناختی سازمان بهزیستی بهره مند شوند. در این راستا سال گذشته نزدیک ۳۶ هزار مشاوره حضوری در ۱۷۷ مرکز مشاوره استان و همچنین تعداد ۷۲ هزار و ۶۸۴ مشاوره تلفنی توسط ۱۷ مشاور سازمان انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال نیز تعداد ۱۶ هزار و ۵۱۰ مشاوره حضوری و تعداد ۳۸ هزار و ۴۲۰ مورد مشاوره تلفنی و کاملا رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام گرفته است.

ارائه خدمات روانشناختی در راستای کاهش طلاق

وی در ادامه به بخشی از برنامه های سازمان بهزیستی در راستای کنترل و کاهش طلاق اشاره کرد و در این خصوص گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز تعداد ۴ هزار و ۷۶۵ نفر در ۳۶ مرکز دولتی و غیردولتی این سازمان مورد مشاوره قرار گرفته اند که ۲۰ درصد از موارد درخواست طلاق منجر به سازش شده است.

صحاف تصریح کرد: سال گذشته از طریق تماس با خط ۱۲۳ تعداد ۷ هزار و ۴۱۵ مورد تماس تلفنی جهت مداخله در بحران های فردی و خانوادگی و ۳ هزار و ۹۰۱ مورد مداخله در بحران و   ۳ هزارو ۴۵۱  مورد خدمات سیار ارائه شده است که این آمار در شش ماهه نخست امسال تعداد  ۲ هزار و ۷۹۵ مورد بوده است.

کد خبر 91472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد