سیاست بهزیستی نگهداری و مراقبت سالمندان در منزل و در کنار خانواده است 

آیین گرامیداشت روز سالمندان با حضور دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران، دکتر معافی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان، باقری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران، ابراهیم زاده فرماندار فریدونکنار، جمعی از مسوولین و سالمندان در اردوگاه شهید رجایی شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه اول اکتبر روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است، گفت: در ایران یک هفته به تکریم مقام این عزیزان اختصاص داده شده و سالمندان نور چشمان ما هستند و باید بتوانیم از این ثروت و فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت استان که بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار نفر می باشد، به نوعی از خدمات بهزیستی بهره‌مند شده اند، افزود: خدماتی نظیر؛ مشاوره ای، غربالگری، آگاهسازی، آموزشی، کمک های موردی، مستمری، توانبخشی، قادرسازی، بازتوانی، توانمندسازی و سایر خدماتی که به نوعی به افرد نیازمند دریافت خدمت ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران تصریح کرد: حدود یکصد و هفتاد هزار خانوار با بعد جمعیتی ۴۳۰ هزار نفر خدمات مستمر و غیر مستمر از بهزیستی مازندران دریافت می کنند و ۶۷ هزار خانوار ماهانه مستمری دریافت می کنند.

دکتر بریمانی جمعیت سالمند استان را ۴۵۰ هزار نفر عنوان و خاطر نشان کرد: استان مازندران دومین استان سالمند کشور است و بیش از ۱۳ درصد جمعیت مازندران را سالمندان تشکیل می دهند و ۵۳ هزار سالمند از خدمات بهزیستی مازندران برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در استان مازندران ۲۶۰ سالمند در ۴ مرکز مراقبتی شبانه روزی تحت نظارت نگهداری می شوند اظهار داشت: سیاست بهزیستی، نگهداری و مراقبت سالمندان در منزل و در کنار خانواده و حمایت از این امر می باشد.

دکتر بریمانی ادامه داد: در استان دو خانه حمایتی راه اندازی شد که ۲۰ نفر در این خانه ها خدمات حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند. 

مدیر کل بهزیستی مازندران تعداد مراکز روزانه سالمندان استان را ۱۵ مرکز عنوان کرد و افزود: در این مراکز ۷۶۰ سالمند از خدمات توانبخشی و آموزشی بهره مند هستند.

این مقام مسوول اظهارداشت: بیش از ۳۵۰ نفر از سالمندان استان از خدمات مراقبت در منزل که توسط ۸ مرکز ارائه می شود، برخوردار می باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اهمیت موضوع مناسبت سازی محیط شهری جهت تردد آسان سالمندان و سایر اقشار ذی نفع، گفت: تکریم سالمندان به معنای احترام به این عزیزان است در واقع باید شرایط زندگی مناسبی برای این افراد فراهم شود و این امر توجه ویژه و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی را می طلبد تا سالمندان از فضاهای مورد نیاز خود به راحتی استفاده کنند.

دکتر بریمانی در پایان گفت: امسال سازمان بهداشت جهانی شعار" کرامت بخشی به سالمندان با حمایت های اجتماعی و اقتصادی " را برای روز سالمندان در نظر گرفته است و همه ما، هم در بخش های دولتی و هم در بخش های غیر دولتی موظفیم تلاش کنیم خدماتی با کیفیت بالا به این عزیزان ارائه کنیم.

کد خبر 91225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد