نیر| اردبیل | گرامیداشت روز جهانی سالمندان در شهرستان نیر

همزمان با فرارسیدن نهم مهرماه، روز جهانی سالمندان، همایش گرامیداشت روز سالمندان با حضور امام جمعه، رئیس بهزیستی، رؤسای ادارات و جمعی از سالمندان تحت پوشش شهرستان برگزار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان نیر در این مراسم ضمن تبریک هفته سالمندان و با اشاره به افزایش  جمعیت سالمندان در شهرستان  گفت: یکی از مهمترین نیازهای دوران سالمندی پویایی و نشاط است که گاهی اوقات شاهد آن هستیم که خانواده سالمند از او انتظار رکود و سکون دارند و این به نوعی آزار روحی و روانی سالمند محسوب می شود

وی از خدمات بهزیستی برای این قشر جامعه اعم از پرداخت مستمری، وسایل کمک توانبخشی، بسته های معیشتی و کمک هزینه درمان در طول سال خبر داده و با تاکید بر لزوم توجه به سلامت جسم و روان سالمندان، داشتن رژیم تغذیه ای مناسب و انجام ورزشهای سبک در منزل را برای سالمندان ضروری دانست.  

در ادامه امام جمعه شهرستان با تاکید بر اینکه تکریم سالمندان نه برای هفته سالمند بلکه باید برای تمام  سال باشد، گفت: تکریم این قشر در کنار وظیفه انسانی یک رسالت دینی است و در اسلام به آن تاکید فراوان شده است و سالمندان عزیز باید تحرک، تلاش و عدم وابستگی به دیگران را همواره در زندگی خود بکارگیرند.  

در حاشیه این مراسم مسابقه دارت بین سالمنمدان برگزار شده و به برندگان جوایزی اهداء گردید. همچنین اهدای مکمل های غذایی و دارویی و تست قند و فشار خون برای تمام سالمندان حاضر توسط نمایندگان پایگاه سلامت صورت گرفت.

کد خبر 91136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد