در رسانه| اورژانس اجتماعی خوزستان به شبکه بی‌سیم اختصاصی مجهز شد

اهواز- ایرنا- مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان، روز پنجشنبه، طی آیینی با حضور معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور به شبکه بی سیم اختصاصی مجهز شد.

به گزارش ایرنا مهری سادات موسوی، روز پنجشنبه در آیین تجهیز بی سیم تخصصی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان در محل اداره کل بهزیستی خوزستان، با اشاره به تسهیل و ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی بیان کرد: بی سیم‌های مورد استفاده در مراکز اورژانس اجتماعی، از نوع (poc) هستند که با بی سیم‌های آنالوگ تفاوت دارند و کارشناسان می‌توانند در مرکز با میدان اصلی در تهران، ارتباط تک به تک برقرار کنند.

وی با بیان اینکه این بی سیم‌ها ارتباط استانی را نیز میسر می‌کنند، افزود: هنگام بحران نیز بی‌سیم‌های تخصصی ارتباط کشوری و ملی را بین کارشناسان اورژانس اجتماعی امکان پذیر کرده و امکان ارتباط تصویری و ثبت و رصد اطلاعات را در زمان مداخله در بحران، برای مددکاراجتماعی فراهم می‌کنند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه تجهیز مراکز به بی‌سیم اختصاصی باعث سهولت فعالیت و ارتباط مناسب بین تیم مددکاری در مرکز اورژانس اجتماعی می‌شود، اظهار امیدواری کرد این امکان با مداخله در بحران به شکل مناسب به جامعه هدف بهزیستی کمک کند.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۷۶ بی‌سیم در مراکز اورژانس اجتماعی کشور وجود دارد، بیان کرد: این طرح به شکل پایلوت از بهمن ماه سال گذشته در استان تهران آغاز شد و در مراکز استان نیز در حال راه اندازی است و طی ماه‌های آینده نیز همه مراکز اورژانس اجتماعی مجهز به بی‌سیم اختصاصی می‌شوند.

وی افزود: مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان درشهر اهواز به ۱۲ بی سیم اختصاصی تجهیز شد و برای شهرستان‌ها نیز با توجه به خریداری بی سیم‌ها به صورت گام به گام این طرح اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این آیین با اشاره به تجهیز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به بی‌سیم اختصاصی بیان کرد: امید است سرعت مددکاران اجتماعی اورژانس برای ورود به مداخلات اجتماعی و بحران‌ها در مراکز اورژانس افزایش پیدا کند.

مهران کریمیان از شهروندان خواست در بحران‌های اجتماعی و یا درمواردی از قبیل سالمند آزاری، کودک آزاری، همسرآزاری یا هر نوع آسیب اجتماعی در سطح شهر با اورژانس اجتماعی۱۲۳ بهزیستی تماس برقرار کنند تا از خدمات تخصصی این مراکز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: شبکه بی‌سیم مرکز اورژانس اجتماعی در جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به جامعه هدف و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران راه اندازی شده است.

برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است.

به گزارش ایرنا معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور در سفر خود به خوزستان روز گذشته علاوه بر نشست با شورای معاونان بهزیستی دزفول از تعدادی از مراکز بهزیستی در این شهر بازدید کرد.

وی همچنین در ادامه سفر به استان خوزستان امروز به همراه مدیرکل و معاونین امور اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی بهزیستی خوزستان و رییس بهزیستی اهواز از بخش‌های مختلف مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده گلشن آل طاها در اهواز بازدید کرد و به بررسی چالش‌ها و نیازها و خدمات ارائه شده به کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها پرداخت.

موسوی در ادامه به مناسبت هفته ملی کودک هدایایی به کودکان تحت آموزش این مرکز اهدا و از کارگاه آموزشی و توانمندسازی قالی بافی این مرکز "ویژه مادران کودکان کار و خیابان" بازدید کرد.

جامعه هدف سازمان بهزیستی در کشور شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابانی، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی و همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر است.

کد خبر 91005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد