🔸 شاهد کاهش آمار ناشنوایی در سنین پایین‌ تر هستیم

مدیر کل بهزیستی لرستان در بازدید از مرڪز کودڪان ناشنــــوا و کم شنوا نیوشا در خــــرم آباد بمناسبت روز جهانی ناشنوایان گفت: با توجه به اینکه هم اکنون مشاوره های ازدواج و پیشگیری های ژنتیکی و عمل کاشت حلزون نیز انجام می شود، بنابراین شاهد کاهش آمار ناشنوایی در سنین پایین‌تر هستیم

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان،  مدیر کل بهزیستی لرستان بهمراه معاون توانبخشی و مسئول روابط عمومی بمناسبت هفته جهانی ناشنوایان از مرڪز کودڪان ناشنــــوا و کم شنوا نیوشا در خــــرم آباد بازدید کرد.
همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان در این بازدید ضمن قدر دانی از تلاش و مساعی مدیران و مددکاران مرکز نیوشا گفت: افراد با معلولیت شنوایی دارای توانمندی‌های بسیار، ذهن پویا و استعدادهای فراوان  هستند و امکان فعالیت در زمینه‌های مختلف را دارند.

عمودی زاده در ادامه تصریح کرد، ما در همه رده های سنی افراد ناشنوا و کم شنوا داریم اما با توجه به اینکه هم اکنون مشاوره های ازدواج و پیشگیری های ژنتیکی و عمل کاشت حلزون نیز انجام می شود، بنابراین شاهد کاهش آمار ناشنوایی در سنین پایین‌تر هستیم
و امیدواریم بتوانیم برای رده های سنی بزرگسال با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی کشور مراکز ناشنوایی و کم شنوایی بزرگسالان را نیز برای ارائه خدمات آموزشی دایر کنیم .

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه، کارشناسان و مسوولان متولی امر ناشنوایان باید مسلط به زبان اشاره باشند، گفت: وظیفه و مسوولیت و اصلاً هویت سازمان بهزیستی برای این است که برای افراد ناشنوا خدمات ارایه بدهد. پس یکی از زیرساخت ها و مولفه های مورد نیاز سازمان بهزیستی این است که پرسنل آن توانایی برقراری ارتباط با زبان اشاره را داشته باشند. . . .

کد خبر 90985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد