در رسانه | ۱۱ درصد جمعیت قزوین سالمند هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران هم اکنون ۱۴۵ هزار سالمند در این استان شناسایی شده اند که این تعداد ۱۱ درصد جمعیت کل را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، کبری علیخانی روز یکشنبه در بازدید از خانه سالمندان قزوین ضمن بیان این مطلب افزود: هم اکنون ۹ میلیون و ۵۲۸ هزار سالمند در کشور وجود دارند که برای جلوگیری از این مساله بایستی برنامه ریزی های جامع و مدونی داشت.

وی با بیان اینکه برای جمعیت سالمند استان قزوین باید زیربناهای لازم را توسعه داد، اظهار کرد: با توجه به احتمال افزایش ۳۰ درصدی جمعیت سالمند تا ۲ دهه دیگر لازم است که از حالا به فکر توسعه زیرساخت‌های حوزه سالمندان باشیم.

علیخانی در ادامه بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه تکریم سالمندان تاکید کرد و یادآور شد: در کنار توجه لازم به نیاز سالمندان، احترام و تکریم این قشر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گفته این مسوول، تعداد خانه سالمندان در استان قزوین براساس آمار اداره کل بهزیستی، یک مرکز حمایتی، چهار مرکز روزانه و هشت مرکز شبانه روزی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد:‌ اختصاص دادن وقت و توجه کافی به افراد سالمند تاثیرات شگفتی بر سلامتی این قشر در جامعه برجای می گذارد که انجام این مساله باید مورد توجه مدیران متولی امر در این زمینه باشد.

کد خبر 90753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد