در رسانه| افزایش ۴۰ درصدی بودجه سازمان بهزیستی

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها ضمن اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بودجه سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی موضوع پیشگیری از پیری جمعیت را پیگیری می‌کند.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از  اردستان سلام، امیرحسین عرب‌زاده در آئین افتتاح و بهره برداری از مرکز سالمندان کوثر اردستان ضمن اشاره به پیشگامی خیران اردستان در امورات مختلف اظهار داشت: وجود مجموعه نگهداری سالمندان لازم است اما آموزه‌های دینی و تربیتی ما حکم می‌کند سالمندان در کانون گرم خانواده به آنان رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه مراکز نگهداری سالمندان مسئولان فرهنگی اردستان ترویج فرهنگ احترام به سالمندان با همان قوت پیگیری و اتفاق بیفتد، افزود: کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا رو به پیری است و شهرستان اردستان نیز بنا بر اطلاعات از نظر جمعیت جوان قوی نیست.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور مجلس و استان‌ها ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال در شهرستان اردستان ابراز داشت: این رشد و توسعه باید ادامه داشته باشد و بومیان این منطقه به عدم مهاجرت و سکونت در محل تولد خود ترغیب شوند.

وی باید این موضوع را در نظر داشت که در دهه‌های آینده پنجره جمعیت بسته شده و به سمت پیری جمعیت حرکت می‌کنیم، گفت: سازمان بهزیستی کشور با تمامی خدمات ارائه شده موضوع سالمندی را پیگیری می‌کند و حتی فراتر از تعهدات خود این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

عرب‌زاده تصریح کرد: پیگیری دو امر تقنینی و نظارتی در حوزه بهزیستی در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و تسهیل و تسریع در امور مربوط به بهزیستی صورت می‌پذیرد و در دو سال گذشته به لطف اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی از رشد ۴۰ درصدی بودجه بهزیستی نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته مستمری مددجویان افزایش پیدا کرده و تدوین برنامه هفتم مهمترین اقدام مجلس است و به لطف خدا با اقدامات صورت گرفته پیشنهاد خوبی در کمیسیون مربوطه به تصویب رسیده و منتظر تصویب در صحن علنی است.

کد خبر 90616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد