شاهرود |  از ابتدای سال جاری برای ۱۶۲۷ نوزاد و ۱۲۷ کودک سه تا پنج سال برنامه غربالگری انجام شده است

حسن غربا: ۹۰ درصد مددجویان با مشکلات شنوایی مستمری دریافت می کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود همزمان با روز جهانی ناشنوایان با شعار "نقش آفرینی ناشنوایان با پذیرش اجتماعی" گزارشی از اقدامات انجام شده به افراد دارای اختلالات شنوایی ارائه کرد.

حسن غربا با اشاره به نقش عوامل ژنتیکی به عنوان مهم ترین عامل نقص شنوایی گفت:سازمان بهزیستی با انجام برنامه های غربالگری شنوایی درصدد تشخیص و مداخله زودهنگام این نقیصه بوده تا بتواند با ارجاع به مراکز اختلالات شنوایی،ارائه سمعک،کاشت حلزون و آموزش خانواده ها یاریگر افراد دارای آسیب شنوایی باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال جاری برای ۱۶۲۷ نوزاد و ۱۲۷ کودک سه تا پنج سال برنامه غربالگری و معاینات شنوایی انجام شده که برای شش نفر از آنها اقدامات پزشکی انجام شده است. رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود تعداد مددجویان کم شنوا و ناشنوای تحت حمایت را ۴۶۶ نفر عنوان کرده و افزود: ۹۰ درصد این افراد مستمری ماهیانه بهزیستی را دریافت می نمایند.

وی از فعالیت یک مرکز کودک و خانواده کم شنوا و ناشنوا در شهرستان خبر داده و اظهار داشت: ۵۰ کودک خدمات گفتار درمانی،تربیت شنیداری،هنردرمانی، مشاوره و روانشناسی را در این مرکز دریافت می کنند. غربا با اشاره به برخورداری افراد دارای معلولیت شنوایی از وسایل توانبخشی گفت: در سال جاری سه سمعک به مددجویان تحویل و ۳۰۰ مورد کمک هزینه باطری سمعک پرداخت شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد:این مددجویان می توانند از تمامی خدمات سازمان بهزیستی از جمله کمک هزینه مسکن،کمک هزینه تحصیلی،تسهیلات اشتغال کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه و .... بهره مند گردند.

کد خبر 90442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد