در رسانه| نزدیک به ۳۰۰ کودک زنجانی تحت پوشش بهزیستی هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و همچنین از چرخه خدمات آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

مریم کرمی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ درباره برنامه مراقبت در خانواده تصریح کرد: برنامه مراقبت در خانواده مجموعه اقداماتی است که با هدف توانمندسازی فردی، اجتماعی و رفع نیازهای کودکان از بدو پذیرش آنان، با رعایت ضوابط کار تیمی تدوین، مرور و مورد بازنگری قرار می‌گیرد و مبتنی بر مجموعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مرتبط با هر کودک است.

وی مراقبت از کودکان فاقد سرپرست موثر در خانه‌های شبانه‌روزی که زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت دارند را یکی از حمایت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بهزیستی علاوه بر نگهداری از چنین کودکانی در مراکز، به دو روش مراقبت و پرورش نزد خانواده زیستی (پدر، مادر، جد پدری و وصی) یا خانواده جایگزین از کودکان حمایت می‌کند.

کرمی ادامه داد: اولویت اول ما برای کودکانی که به سبب فقدان سرپرست موثر به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند با رعایت قانون و در نظر گرفتن مصالح خانواده بازپیوند به خانواده است.

کد خبر 89454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد