برگزاری همایش همبستگی پیشگیری و درمان اعتیاد

در راستای مشارکت بین بخشی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد ، همایش همبستگی پیشگیری و درمان اعتیاد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به همت دفتر پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان و مشارکت صنف مراکز اقامتی درمان اعتیاد و با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان هرمزگان ، همایش همبستگی پیشگیری و درمان اعتیاد در محل سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار شد .

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در جریان برگزاری این همایش ضمن خیر مقدم به حاضرین به ارائه گزارش جامع و مبسوطی از فعالیتها ،طرح ها و برنامه های سازمان بهزیستی در حوزه اعتیاد پرداخت و پیشگیری را مقدم بر درمان دانست .

وی در خصوص پیشگیری از اعتیاد ، نقش والدین را بسیار اساسی و مهم برشمرد.

جهانشاهی در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش سطح آگاهی و شناخت افراد جامعه پیرامون اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی افزود: از آنجا که نقش آگاهسازی و آموزش در پیشگیری از اعتیاد بسیار حائز اهمیت می باشد لذا به روز بودن و آگاهسازی خانواده ها موضوعی بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه داشت .

سامیه جهانشاهی اضافه کرد : یکی از اقدامات موثر بهزیستی در حوزه اعتیاد اجرای طرح " والد آگاه، فرزند ایمن " با هدف پیشگیری از شیوع اعتیاد در بین خانواده‌ها است .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان کار فرهنگی و پیشگیرانه را یکی از بخش‌های مهم زنجیره مقابله با اعتیاد عنوان کرد و ادامه داد: طرح پیشگیری از اعتیاد والدآگاه - فرزند ایمن برای آگاه‌سازی جامعه و شناساندن خطر استفاده از مواد مخدر به خانواده ها حائز اهمیت است.

وی در ادامه تصریح کرد : در موضوع اعتیاد نگاه درمان را نباید نادیده بگیریم بلکه باید زیر ساخت و شرایطی را فراهم سازیم تا فرد دارای اعتیاد پس از طی دوران بهبودی بتواند با استفاده از خدمات آموزش فنی و حرفه ای ، توانمند شده و به آغوش خانواده و جامعه باز گردد.

گفتنی است : در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از دستگاههای همکار و همراه در زمینه انجام فعالیتهای پیشگیری و درمان اعتیاد تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 88834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد