راه اندازی سامانه پیامکی اورژانس(۱۱۵) ویژه ناشنوایان

سامانه‌ امدادی اورژانس ویژه ناشنوایان” در راستای ایجاد پوشش فراگیر و دسترسی عادلانه به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای ناشنوایان، طراحی شده تا این افراد در صورت نیاز به خدمات اورژانس بجای تماس تلفنی از طریق پیامک با مرکز اورژانس تماس حاصل نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان به نقل از دکتر معصومه میراج معاون توانبخشی، سامانه پیامکی اورژانس(۱۱۵) ویژه ناشنوایان راه اندازی شد.

 میراج گفت: نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ نفر از معلولین ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند. جمعیتی که علیرغم دارا بودن توان تحرک فیزیکی و حضور در اجتماع، با چالش برقراری ارتباط کلامی در تعاملات خود روبرو هستند.

وی افزود:با همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی یک شماره تماس و آدرس در سامانه اورژانس ۱۱۵ تعریف شده است. نحوه امدادخواهی به این صورت هست که این افراد میتوانند در مواقع اضطراری با ارسال یک پیامک با  محتوای امداد خواهی برای مثال "من نیاز به آمبولانس دارم "یا من" نیاز به کمک دارم به همراه آدرس مکان حادثه؛ به شماره ۵۰۰۰۴۰۲۳۱۱۵  درخواست کمک نمایند.

 بعد از دریافت پیامک بلافاصله در سامانه اعزام دیسپج اورژانس یک پرونده به نام بیمار ایجاد و آمبولانس در کم ترین زمان ممکن برای امدادرسانی به آدرس مورد نظر اعزام خواهد شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان با بیان اینکه افراد دارای محدودیت شنوایی به عنوان طیف خاصی از افراد دارای معلولیت، تقریبا نزدیک به ۱۵ درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: اصل ۲۰ و ۲۹ قانون اساسی به برابری حقوق آحاد مردم جامعه و برخورداری از فرصت های برابر تاکید داشته و بر همین اساس تکالیف متعددی را به عهده دستگاههای اجرایی قرار داده است.  

 وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث بسیار مهم در موضوع برابری حقوق و فرصت های اجتماعی، بحث مناسب سازی اماکن، معابر، تجهیزات، امکانات و محیط های شهری و تامین دسترس پذیری مناسب و ایمن برای افراد کم توان است.

کد خبر 88577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد